Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sökfunktionen är under all kritik

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det meningen att sökfunktionen ska fungera? För det gör den nämligen inte...

Provade att söka på "mobilt bredband" för att hitta min tråd som jag startade i förrgår. Första träffen tar mig till förstasidan, där det inte finns ett spår av mitt inlägg.
Längre ner verkar det finns sökresultat från forumet. Det leder till "Inga träffar hittade"-sidan...

Dessutom är resultatlistan märkligt uppdelad. Man fattar inte vad man ska klicka på.

Eller är det mig det är fel på?

Den är skitkass helt enkelt.

Standardförslaget är att använda google och lägga till "site:99mac.se" i sökningen.
99mac ska ju också få nya "lokaler" snart, så då kanske även sökfunktionen ses över.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 16:53

Håller med föregående talare, skitkass sökfunktion
Bra tips att använda google och site:99.mac.se i sökningen!!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2012-10-03 16:55

Vore det inte enklare att använda just Googles sökfunktion på sidan, den hittar ju saker och ting. Är den svår att implementera?

Ursprungligen av reboot81:

Vore det inte enklare att använda just Googles sökfunktion på sidan, den hittar ju saker och ting. Är den svår att implementera?

Den finns redan!

Skriv exempelvis "mobilt bredband från tre" i sökrutan men tryck inte "enter". Vänta en sekund. Boom!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-07 00:54
Ursprungligen av Björnström:

Den finns redan!

Skriv exempelvis "mobilt bredband från tre" i sökrutan men tryck inte "enter". Vänta en sekund. Boom!

Vore konstigt om just det sökexemplet inte skulle funka Martin

Det finns en del saker när det gäller sökfunktionen att jobba på, det fixar sig säkert till det bättre med tiden och det nya forumet

Jo, Sökfunktionen är rätt usel. Det är också en sådan sak som kommer att ordna sig inom kort.

1
Bevaka tråden