Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ingen idvd

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2012-10-02 17:48

Har en arbetskamrat som fått arbetet (gymnasiesärskolan) att köpa in sprillans ny Imac för att redigera i imovie och göra dvd med eleverna. Tydligen ingen bra idé och stor besvikelse då vi kunde konstatera att Apple verkar ha lagt ner idvd. Den följer inte med datorn detta trots att imovie har en meny för export till idvd. Den går inte heller att köpa på appstore.

Jag har idvd på min dator men den har "följt med" vid uppgraderingar, vad det verkar. Vad är bästa alternativet för min kollega, och för mig så småningom? Finns det något bra program att exportera från imovie till? Han behöver ett enkelt begripligt program som särskoleleverna klarar av, (dvs idvd) så ett proffsprogram är uteslutet.

Jag antar att jag måste exportera först och sedan importera det i ett dvd program, för att göra menyer mm.

Disco är ett lättanvänt program o tydligen gratis sedan 2011. Är osäker på om det funkar på snowleopard/lion/snowlion men det kan vara värt att testa

Disco - Mac Disc Burning

Annars har du Toast Roxio Mac Software - Toast Titanium - Popcorn - Easy VHS to DVD for Mac

Finns säkert fler

Burn (Burn - Home) är också fritt och kan göra dvder med menyer utifrån färdiga teman. Men det ör kanske för avancerat?
Tuaw listar en del alternativ till iDVD: After iLife '11: Alternatives to iDVD and iWeb | TUAW - The Unofficial Apple Weblog

  • Medlem
  • Östersund
  • 2012-10-03 18:23

tackar för svar, börjar dem dessa förslag. Toast har man använt i sina dar.

1
Bevaka tråden