Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips på gratis webbenkät?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-10-02 21:51

Jag ska samla in anmälningar till ett evenemang och behöver ett enkelt och gratis verktyg där man ska kunna anmäla en familj och ange hur många barn resp vuxna som ska delta per familj.
Helst ska man kunna få ut summan i resp kolumn automatiskt.
Vilken rekommenderas?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-10-02 21:53

Går det att ordna med Google Forms kanske?

  • Medlem
  • 2012-10-02 22:09
Ursprungligen av joakimo:

Går det att ordna med Google Forms kanske?

Det tycks inte gå att dela ut till vem som helst. Jag vill maila ut en länk via en distributionslista, så jag kan inte bjuda in alla intresserade.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-03 15:30
Ursprungligen av Baron:

Det tycks inte gå att dela ut till vem som helst. Jag vill maila ut en länk via en distributionslista, så jag kan inte bjuda in alla intresserade.

Det går utmärkt att dela till alla.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-10-03 22:08
Ursprungligen av Baron:

Det tycks inte gå att dela ut till vem som helst. Jag vill maila ut en länk via en distributionslista, så jag kan inte bjuda in alla intresserade.

När du skapar formuläret med frågor, finns en länk längst ned. Länken leder till den färdiga enkäten.

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2012-10-02 21:57

SurveyMonkey: Gratis webbaserade enkätprogram & frågeformulärverktyg

Jag har använt dom vid ett tillfälle, då för en enkel enkätundersökning. Jag vet inte exakt hur du vill lägga upp anmälningen men dom har många olika möjligheter, dock är inte alla gratis. Ta en titt och se om det är något för dig.

/ Jonas

  • Medlem
  • 2012-10-02 22:30
Ursprungligen av kajonas:

SurveyMonkey: Gratis webbaserade enkätprogram & frågeformulärverktyg

Jag har använt dom vid ett tillfälle, då för en enkel enkätundersökning. Jag vet inte exakt hur du vill lägga upp anmälningen men dom har många olika möjligheter, dock är inte alla gratis. Ta en titt och se om det är något för dig.

/ Jonas

Det fungerar fint!

  • Medlem
  • 2012-10-03 17:07

Jag hittade inte det.

  • Medlem
  • 2012-10-03 22:16

Ok, det får kanske bli nästa gång. Nu gick det som sagt bra med SurveyMonkey som dessutom verkar vara mycket bättre om man vill ha lite fler möjligheter.

1
Bevaka tråden