Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med iMessage (f.d iChat)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har upptäckt att iMessage inte vill fungera för mig över huvud taget.

När jag försöker logga in med mitt Apple-ID (ett Apple-ID som fungerar felfritt i övrigt) så stöter jag på ett felmeddelande.

iMessage fungerar som det ska på min iPhone och iPad som kör iOS6, har senaste OS X 10.8.2 med alla de senaste uppdateringarna.

Jag är inte ensam om problemen, se: https://discussions.apple.com/thread/4162496?start=0&tstart=0
Har provat alla tips i den tråden, men inget vill fungera.
Någon här som har en idé vad som kan vara fel?

Jag hade samma problem, det gick över efter en stund utan att jag gjorde någonting - möjligen en omstart av datorn.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-10-02 14:17

Jag hade också problem i början. Osäker på om det var exakt samma, men jag tror det räckte med att starta om Meddelanden-appen.

Har startat om flera gånger, plockat bort plist-filer, resetat PRAM, startat i safe-mode. Allt jag kan komma på men ingenting hjälper.

Ursprungligen av radaradam:

Har startat om flera gånger, plockat bort plist-filer, resetat PRAM, startat i safe-mode. Allt jag kan komma på men ingenting hjälper.

Ominstallerat också efter att plockat bort plist-filerna?

Ursprungligen av grenhall:

Ominstallerat också efter att plockat bort plist-filerna?

Ominstallerat vad? OS X, nej. iMessage, nej.

Ska räcka att starta om programmet och starta tjänsterna igen så ska nya plist-filer skapas igen.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2012-10-05 00:48

Och jag har ett annat problem: Meddelanden öppnas varje gång jag startar datorn och när jag har fått nya mess under dagens gång. Vill ju bara att notiserna ska visas, inte att hela chatfönstret öppnas. Några förslag?

1
Bevaka tråden