Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteritid för SE T610

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-07-10 18:37

Jag har en Sony Ericsson T610 och tycker att min standby tid är kort. Jag kan ha telefonen igång i ca 70 tim innan batteriet är slut. Av denna tid är kanske 20 min taltid och kanske 40 min SMS, wap, spel och synkning.
Var och frågade i affären och fick till svar att det var en ganska bra standby tid med tanke på att det är en färgskärm i den.
Min fråga är hur länge räcker era T610 telefoners batterier?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gizz
Jag har en Sony Ericsson T610 och tycker att min standby tid är kort. Jag kan ha telefonen igång i ca 70 tim innan batteriet är slut. Av denna tid är kanske 20 min taltid och kanske 40 min SMS, wap, spel och synkning.
Var och frågade i affären och fick till svar att det var en ganska bra standby tid med tanke på att det är en färgskärm i den.
Min fråga är hur länge räcker era T610 telefoners batterier?

Ungefär som din, lite surfande via gprs ingår i det också.
Beror ju mycket på vilken mottagning du har också. Är den inte perfekt, får ju telefonen "ligga och jobba" hela tiden. Min är på dygnet runt. Ganska OK tycker jag !

Har ingen T610 men en T68i och har märkt att tiden minskar avsevärt när man har blåtanden påslagen.. inte mätt upp de, men känns som den minskar med hälften om inte mer :/

Jag är jättebesviken på batteritiden på min T610. Min gamla Nokia 6210 kunde jag ha igång nästan en vecka innan den behövde laddas. Min nya T610 kan jag ha typ två-tre dygn innan den är nere för räkning. Då ringer jag nästan ingenting, inte har bluetooth igång och använder inte GPRS. Det är illa när utvecklingen går bakåt istället för framåt...

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-07-11 08:08

Jag har samma batteritid som ni beskriver ovan. Jag tycker att det är lite pissigt eftersom Sony Ericsson skryter med 14 timmars taltid och 320 timmars standbytid.

Ska det i verkligheten bara gå att få någon timmes tal, surf och sms och 70 timmars standbytid? Det är lite larvigt tycker jag.

Går det att reklamera, eller få ett till batteri i kompensation eller nått?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-11 12:17

Jag fick svaret att förbättras inte min standbytid så kan man skicka tillbaka batteriet för att mäta upp det. Men det känns ju lite som att man inte kommer att hjälpa till få bättre standby ändå eftersom tiden verkar vara densamma på alla! Får testa att stänga av bluetooth och bara använda den när det behövs!

De störiga är ju att man vill ha igång bt alltid för o ha nytta ava alla roliga funktioner som tex Salling Clicker och sånna program gör.. Blir ju bara att man använder dom mindre om man måste hålla på slå av och på bt'n varje gång man ska synca eller nåt :/

Jag måste säga att jag upplever inte alls samma problem som ni övriga... Jag förlorar lite drygt en "plupp" på batteriet för varje dag, och då ringer jag ganska mycket , spelar spel och GPRS:ar. Även om stand-by tiden är lika lång som SE skryter med, så håller ändå min telefon 5-7 dagar innan jag måste ladda om den...

Skumt, om det kan skilja så mycket så undrar man ju om man rent av har fått ett defekt batteri?

Kankse har melfunko helt enkelt en "ny" version av telefonen? Det händer ju att tillverkare gör vissa justeringar utan att skylta med det.

Jag kan tänka mig att tal och standby tid som är angiven är just "tal och standbytid" inte surf tid mms etc tid.
Självklart tar det ju mer power när man surfar mm?
Jag har min igång 24/7 och den håller 3-4 dagar. ganska ok:)

Jag läste någonstans att den tar ca 40 ggr mer ström om displayen är på och att detta är defakto lågt jämfört med andra märken. Vet inte om det stämmer men faktorn hur mycket displayen är tänd måste ju spela in på total batteritid?

Man blir ju aldrig nöjd:D

  • Oregistrerad
  • 2003-08-01 12:05

Jag har nu fått bättre standbytid på min lur. Jag har bara laddat den några gånger till och det verkar som batteriet tar laddningen bättre nu! Men den kunde fortfarande vara bättre!

En sak till som kan påverka är hur gammalt simkortet är...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gizz
Jag har nu fått bättre standbytid på min lur. Jag har bara laddat den några gånger till och det verkar som batteriet tar laddningen bättre nu! Men den kunde fortfarande vara bättre!

Samma sak för mig. När jag skrev mina tidigare inlägg om batteritiden så var telefonen väldigt ny. Nu när jag laddat upp och ur batteriet fler gånger så håller det faktiskt klart längre. Det är inte några två dygn längre utan kanske det dubbla. Men jag håller med om att det skulle kunna vara bättre.

Jag har ett splitternytt SIM-kort.

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-11-27 10:13

Har precis börjat reagera på att min standby tid är dålig, jag har haft min lur sedan maj. Laddade den i söndags och har inte pratat så mycket och ytterst lite spelande och idag torsdag så är batteriet nästan slut...Inte ens nära de drygt 300h standby tid som SE anger..

Vad har ni för batterier då ?

Mitt heter BST-25, 3.6V 770mAh

Min är väl också sådär bra...70 timmar låter rimligt. T68:an var bättre..

/ D

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-11-27 12:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av lilledanne
Vad har ni för batterier då ?

Mitt heter BST-25, 3.6V 770mAh

Min är väl också sådär bra...70 timmar låter rimligt. T68:an var bättre..

/ D

Samma batteri som jag har..

  • Oregistrerad
  • 2003-11-27 14:07

Jag har också ett batteri med den beteckningen.
Min telefon är lite konstig när man har tömmt batteriet och ska ladda den så är det inte så att den börjar ifrån 0 utan den börjar kanske ifrån halva batteritiden. Mycket märkligt.
Jag har märkt att om man har bluetooth igång under dagarna så tar det en hel del batteri. Batteriet tar slut på kanske 3-4 dagar om man använder bluetooth.

Kan tilläggas att mitt batteri avsevärt försämrats sen jag skrev mitt senaste inlägg i den här diskussionen... Jag är nere på 3-4 dagar jag med numera... Pissdåligt av SE tycker jag. Funderar på att kräva helt ny telefon...

1
Bevaka tråden