Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Outlook 2011 och Exchange-konto, men varför hämtar den hem allt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-10-01 14:50

Hejsan,

Körde tidigare Outlook 2010 på PC och då ställde IT-killen på huvudkontoret in mina inställningar så att jag hela tiden "jobbade mot servern" och således kom åt alla mina mail oavsett telefon, dator eller webgränssnittet. (iofs tror jag att Outlook tankade ner allt >6mån och arkiverade).

Ställde in mitt konto i min MBA utrustad med Office 2011 (Outlook) förra veckan och inser nu att den verkar hämta hem alla mail (POP3?) och sparar dom endast på servern i 3 dagar. Vilket alltså innebär att jag ej kommer åt mail som är 1 vecka gamla från någon annan enhet än just datorn.

Någon som kan med hur jag ska ställa in detta "som jag vill ha det". IT-killen på kontoret är inte direkt "för" Apple så han var inte mkt till hjälp

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-10-01 16:34

Ställ in kontot (gör ett nytt) för Exchange. Funkar även med Apple mail.app (och iCal) parallellt om du skapar Exchangekonton i dessa program.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-10-01 16:35
Ursprungligen av Micke F:

Ställ in kontot (gör ett nytt) för Exchange. Funkar även med Apple mail.app (och iCal) parallellt om du skapar Exchangekonton i dessa program.

Var ju liksom det jag trodde att jag gjorde första gången, var/när/hur ska jag göra annorlunda?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-01 19:03

Eftersom vi inte vet vad du gjorde exakt förra gången, så är det lite svårt. Du tror att du valde POP3, och nu får du tipset att göra om det men välja Exchange (vilket inte, vad jag vet, kör POP3). Så om du valde Exchange förra gången, då har du nog inte POP3. Så det är lite svårt för oss att veta....

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-10-01 19:07

Ja alltså, IT-gubben på kontoret pladdrade något om att servern kunde "välja" Pop3 även om man ställer in det som ett exchangekonto - jag förstod inte riktigt hälften.

Men för att få skämmas ännu lite till så har jag lokaliserat "problemet". Mailen finns visst kvar på servern, precis som dom alltid gjort. Det som hade hänt kallas "iOS6", vilket verkar förändrat hur många dagars mail som läses in i telefonen Ändrade från 3 dagar till 1månad i telefonen och VIPS så kom det ju helt plötsligt fram en massa mail igen

Huga.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-10-01 19:09

Gött!

1
Bevaka tråden