Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

App-utvecklare för projekt sökes!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vara
  • 2012-09-21 14:39

Apputvecklare och sammarbetspartner för spännande projekt sökes!
Detta gäller för iOS men om kompetensen för övriga plattformar finns så är även detta ett plus i framtiden!

Jag söker, fördelaktigt unga och hungriga likt mig 20-25, äldre går också, målmedvetna apputvecklare för att utveckla min idé och därmed även bli en del av produkten som ägare. Jag har idén, koncept och marknadsföringsidéer och en någorlunda grundlig plan.
Det ni står för är utveckling och programmering av appen samt försäljningen och allt därtill, självklart kommer jag jobba på detta med till den del jag kan, jag är grafisk designer annars så min kunskap inom den tekniska biten är ännu inte riktigt där, därför blir ni experten.

Detta kan bli ett stort och lyckosamt projekt om kompetensen jag söker, likt mig, väntar på att få chansen att satsa.

Den/dom som slutligen kommer jobba med mig kommer självklart i detalj att få veta exakt hur appen ska vara uppbyggd, vilka funktioner och vad vi har för mål med produkten. Arbetet kommer kunna utföras hemifrån.
Appen kommer i framtiden även behövas hållas uppdaterad, fixas och underhållas, därmed kan detta projektet bli ett bra jobb.

Lön: Eftersom kapitalet vid tjugoårsåldern inte är med överdrivet många nollor så kommer detta bli ett projekt och en utmaning för de som känner att, 'Jag vill satsa och försöka på detta', och förhoppningsvis kommer ni börja brinna för idén lika mycket som jag själv.

Det ni även får är delägande av projektet/appen och inkomsterna som inbringas.

Hoppas jag uttryckt mig någorlunda läsbart!
Kontakta mig via mail på pontus@wellgraphic.com

Ha det gott!
Pontus
pontus@wellgraphic.com
Pontus

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-27 22:43

Det lär bli svårt att hitta en duktig utvecklare som ställer upp utan att få betalt i mer än procent av eventuella framtida inkomster. I synnerhet som det låter som att du bara sitter på idéer, och vill att utvecklaren gör allt jobb.

Jag förstår att du kanske inte har så mycket eget kapital, men om du verkligen tror på din idé så borde du kunna presentera din affärsplan för investerare eller en bank för att få ihop tillräckligt med kapital för att betala fullt arvode till en utvecklare. Om du inte är villig att ta den risken så är det för mycket begärt att en utvecklare ska göra det med investerad tid.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-09-27 22:58
Ursprungligen av Vassius:

Jag förstår att du kanske inte har så mycket eget kapital, men om du verkligen tror på din idé så borde du kunna presentera din affärsplan för investerare eller en bank för att få ihop tillräckligt med kapital för att betala fullt arvode till en utvecklare. Om du inte är villig att ta den risken så är det för mycket begärt att en utvecklare ska göra det med investerad tid.

Han skrev ju att utvecklaren blir delägare i projektet, vilket är en bra morot om det hela bygger på en bra idé. En duktig ung programmerare kan säkert se möjligheten och det fantastiska med appar är ju att de behöver inte kosta särskilt mycket tid eller pengar att utveckla men kan dra in väldigt mycket pengar om en app blir en hit.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-27 23:13
Ursprungligen av Gordy:

Han skrev ju att utvecklaren blir delägare i projektet, vilket är en bra morot om det hela bygger på en bra idé. En duktig ung programmerare kan säkert se möjligheten och det fantastiska med appar är ju att de behöver inte kosta särskilt mycket tid eller pengar att utveckla men kan dra in väldigt mycket pengar om en app blir en hit.

Jovisst, det finns säkert utvecklare som är villiga att hoppa på ett sånt projekt. Men jag försöker förmedla ett utvecklarperspektiv här, och den bistra sanningen är tyvärr att "procent av framtida intäkter" eller "delägarskap" i 99 fall av 100 innebär att man aldrig får ett öre. Om man är en hobbykodare och har mycket fritid kan det vara en bra erfarenhet och kanske värt att chansa, men om man värdesätter sin tid så finns det betydligt säkrare sätt att tjäna pengar på utveckling. Detsamma gäller åt andra hållet; om man som beställare/idémakare inte kan betala här och nu så är chansen ytterst liten att projektet slutförs med önskat resultat.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-09-27 23:23
Ursprungligen av Vassius:

Jovisst, det finns säkert utvecklare som är villiga att hoppa på ett sånt projekt. Men jag försöker förmedla ett utvecklarperspektiv här, och den bistra sanningen är tyvärr att "procent av framtida intäkter" eller "delägarskap" i 99 fall av 100 innebär att man aldrig får ett öre. Om man är en hobbykodare och har mycket fritid kan det vara en bra erfarenhet och kanske värt att chansa, men om man värdesätter sin tid så finns det betydligt säkrare sätt att tjäna pengar på utveckling.

1 på 100 är ganska bra odds ändå beroende på hur mycket tid som läggs ned. Många programmerare tjänar ju redan säkra pengar och har de tid över så kan många vara intresserade av att göra något nytt eller bara få en välbehövlig kick. Sen är det ju så att nya projekt/samarbetenalltid gör folk rikare! Inte alltid på pengar men på erfarenheter och kontakter vilket inte är så dumt.

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-09-30 23:08

Precis som ni konstaterat, om tiden och intresset för nya ideér och satsning så är det just det som sökes. Enligt mig kan erfarenhet inte köpas, det måste erfaras. Sen med tiden kan man både få erfarenhet och pengar samtidigt men där är man inte som tjugoåring än.
Som mig själv som har en idé men eftersom programmeringskunskaperna inte räcker för att dra detta i hamn, för att inte få idén utrunnen i sanden utan någon som helst utdelning, så såg jag det som en svår men självklar tanke att ställa frågan här, någonstans där ute finns det man letar efter, det gäller bara att inte ge upp och fortsätta kämpa mot vad det nu än må vara. Tack för att ni berörde ämnet.

Om den som går in med idén inte bara går in med den utan är aktiv i utvecklingen, om än inte som kodare, så räknas det också. Det behövs en massa annat arbete, testning, utvärdering, fortsatt idéarbete, och inte minst marknadsföring. Sånt där som jag som programmerare inte har en susning om.

Frågan är hur mycket arbete som krävs. Även vi som hängt med ett tag kan vara sugna på att dyka på nya saker, men det är svårt att gå in med manår på saker med svaga odds. Fast ju mindre arbete, desto mindre odds, så det finns en viss balans. Man måste ta i lite annars har man ingen chans. Snabba hack är alltid gratis.

  • Medlem
  • Vara
  • 2012-10-02 01:52
Ursprungligen av Ingemar Ragnemalm:

Om den som går in med idén inte bara går in med den utan är aktiv i utvecklingen, om än inte som kodare, så räknas det också. Det behövs en massa annat arbete, testning, utvärdering, fortsatt idéarbete, och inte minst marknadsföring. Sånt där som jag som programmerare inte har en susning om.

Frågan är hur mycket arbete som krävs. Även vi som hängt med ett tag kan vara sugna på att dyka på nya saker, men det är svårt att gå in med manår på saker med svaga odds. Fast ju mindre arbete, desto mindre odds, så det finns en viss balans. Man måste ta i lite annars har man ingen chans. Snabba hack är alltid gratis.

Ja visst är det så men spännande är det helt klart, den rätte dyker förr eller senare upp, blir nog bra till slut.

1
Bevaka tråden