Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

hjälp att hitta kontakter/mail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpt ny dator efter en hd krasch. Har en backup, dock inte time machine/ICloud. Har hittat musik och appar/ITunes grejjerna, men var är mina kontakter och mina mail. Det finns ju inget bibliotek längre i användarmappen, förut var det ju bara att plocka därifrån och importera det man ville ha. Så hur gör jag nu?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-30 19:11

Mappen finns fortfarande - den är bara dold. Tryck ner alt/option-knappen när du väljer i Finders Gå-meny.

Ja det funkar ju på den datorn man är på, men nu är det en backupp som ligger på en extern disk. Kan inte se att det går att komma åt en på det sättet då. Vill bara ha ut mina mail, min kalender och mina kontakter till nya datorn.

Om du är i hemmappen på den externa disken, så kan du trycka shift-kommando-G (Go to folder) och skriva "Library". Tab-tangenten autokompletterar namnet så du behöver inte ens skriva hela namnet.

Eventuellt får du skriva "Bibliotek".

[QUOTE="marcushedenstrom;2108270"]Om du är i hemmappen på den externa disken, så kan du trycka shift-kommando-G (Go to folder) och skriva "Library". Tab-tangenten autokompletterar namnet så du behöver inte ens skriva hela namnet.

Det där låter bra!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-30 19:52

Vad för slags backup har du på den externa disken?
Vilket program har du använtför backup, eller är det bara en manuell kopiering?

1
Bevaka tråden