Hej!

Jag har en iMac 27" sen höst 2010, och även om datorn är en riktigt snabb i7 har jag alltid sedan jag fått den upplevt hårddisken som långsam. Nu har jag skaffat en 200GB SSD och tänker uppgradera men eftersom jag har en 1TB disk i, så vill jag inte enbart ha en 200GB då jag anser det vara för lite för mina behov. Jag har även idag en USB hårddisk som jag använder för videoredigering med final cut pro X. Jag har även en andra usb hårddisk osm jag kör time machine emot.
Jag önskar detta:

1. Sätta i SSD disken tillsammans med den ordinarie, antagligen genar jag och tar ut och ersätter cd läsaren.
2. Installera OSX Mountain lion på SSD disken, har kollat hur mna gör en USB sticka och installerat ifrån, men helst skulle jag vilja att alla bilder, och videoklipp och dylikt hamnar på den ordinarie 1TB hårddisken som sitter kvar i för att inte fylla SSD disken. Helst vill jag ha OSX, ilife och finalcut pro x på SSD, men att allt annat hamnar på hårddisk.
3. OM jag installerar om final cut pro x, kommer jag kunna jobba vidare med de filer och projekt jag har på den trots att jag installerat om hela OS'et?

Tack så jättemycket på förhand för era svar.