Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exchange i Mail (ML)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har letat mig förgäves nu i flera timmar på varför jag inte får ordning på Exchange i Mail (ML).

Uppdaterade till ML igår kväll. Allt fungerade till en början bra.
Använder ett google-konto till mail, kalender och kontakter.
I iPhonen och i iPaden använder jag exchange till ovan och det fungerar fläckfritt.
Innan uppdateringen till ML har jag använt imap till google-kontot i Mail på macen och det har fungerat bra, men har länge velat köra exchange på macen.

Dock, när jag tar bort mitt google-konto med minusikonen och sedan med plusikonen väljer skapa nytt konto och väljer exchange, så fastnar jag. Det kommer fram en ruta "kontoinställningar" och här har jag i iPhonen och i iPaden skrivit in m.google.com, men det fungerar ju inte nu, så frågan är vad jag skall få in här.

Här en annan om fastnat: https://discussions.apple.com/thread/3193042?start=0&tstart=0

Någon som vet? Eller är det helt enkelt bättre att köra på imap?

Det finns två typer av Exchange; en för datorer och en för mobiler som kallas Active sync.

Det är möjligt att Google inte stödjer det på annat än mobiler.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Det finns två typer av Exchange; en för datorer och en för mobiler som kallas Active sync.

Det är möjligt att Google inte stödjer det på annat än mobiler.

Precis så är det. Vill man ha det till sin desktop så behöver man Google Apps Sync och Google Apps for Business tror jag det heter.

1
Bevaka tråden