Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skaffa snow leopard

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-29 00:39

Hej
Har en imac som numera får räknas som gammal (inköpt i februari 2008). Mitt problem är att jag vill uppgradera till snow leopard (10.6) från leopard (10.5).

Var nere på mac store och där sålde dom inget sånt utan det kunde man ladda hem på nätet. Helt omöjligt har det visat sig eller är jag bara obegåvad?

Tacksam för svar då jag inte kan göra några uppdateringar längre

Nej, de sade fel. Det går inte att ladda hem. Vissa påstår att det går att köpa om man ringer Apple. Annars är det begagnatmarknaden som gäller.

Ursprungligen av manka2:

...Var nere på mac store och där sålde dom inget sånt utan det kunde man ladda hem på nätet.

Ja, du kan säkert ladda ner det någonstans, men inte lagligt.

Det finns mig veterligen ingen affär som heter "mac store", och jag tvivlar på att en Apple-återförsäljare har sagt att du skulle ladda ner det.

Ring Apple. Det finns flera exempel i trådar här, att man har kunnat köpa en skiva genom att kontakta Apple direkt.

Eller köp begagnat via annons.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-29 05:35
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, du kan säkert ladda ner det någonstans, men inte lagligt.

Det finns mig veterligen ingen affär som heter "mac store", och jag tvivlar på att en Apple-återförsäljare har sagt att du skulle ladda ner det.

Ring Apple. Det finns flera exempel i trådar här, att man har kunnat köpa en skiva genom att kontakta Apple direkt.

Eller köp begagnat via annons.

Fast jag tror att de med "ladda ner från nätet, menade att man skulle köpa och ladda ner den via Apple Store. Det sa man även hos Digital Inn (Västermalmsgallerian, Stockholm) i början av sommaren när jag behövde ominstallera en dator och inte hittade min skiva. Att det inte stämmer är en annan sak.

Som tidigare sagt, Apple har tidigare kunnat skicka och vi får hoppas att de fortsätter med det

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-29 01:22

Menade macforum i gbg (glömde va det hette)

Tack för svar, får väl testa att ringa apple imorgon

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-10-01 14:51

Ringde till apple idag och där kunde man köpa. Bara där konstigt nog

  • Medlem
  • Linköping
  • 2012-11-14 19:51
Ursprungligen av manka2:

Ringde till apple idag och där kunde man köpa. Bara där konstigt nog

Vad kostade SnowLeopard 10.6-skivorna från Apple?
(Jag är i samma sits, har 10.5, behöver 10.6-skivor för att kunna uppgradera till 10.7/10.8 via AppStore.)

Ursprungligen av hego99:

Vad kostade SnowLeopard 10.6-skivorna från Apple?
(Jag är i samma sits, har 10.5, behöver 10.6-skivor för att kunna uppgradera till 10.7/10.8 via AppStore.)

Om någon du känner har 10.6.8 eller senare kan du ladda ner 10.8 (kör 10.8 om din dator klarar det - mycket bättre än 10.7) och lägga på en USB-sticka. Så slipper du köpa 2 operativsystem.

1
Bevaka tråden