Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveranstid på Nano-SIM

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När iPhone 4s kom istället för femman blev jag tjurig och nötte vidare på min 3s.
Glad i hågen gick jag in på Applestore och betalade min nya femma.
Leveranstid 1-3 dagar, Yess, äntligen ny telefon.

Mailade min teleoperatör (AllTele) för att få ett microsimkort, trodde det skulle dimpa ner ungefär samtidigt som telefonen.
Så här såg svaret ut :-((

Hej!

Vi har en leveranstid på 6-8 veckor på Nano-simkorten till IPhone 5. Har lagt en beställning så att vi skickar ditt kort så snart som vi har dem inne.

Önskar dig en trevlig dag!

Någon som vet om fler har problem med kort eller om det bara är AllTele?

Senast redigerat 2012-09-28 13:38
Ursprungligen av gomer swahn:

När iPhone 4s kom istället för femman blev jag tjurig och nötte vidare på min 3s.
Glad i hågen gick jag in på Applestore och betalade min nya femma.
Leveranstid 1-3 dagar, Yess, äntligen ny telefon.

Mailade min teleoperatör (AllTele) för att få ett microsimkort, trodde det skulle dimpa ner ungefär samtidigt som telefonen.
Så här såg svaret ut :-((

Hej!

Vi har en leveranstid på 6-8 veckor på Nano-simkorten till IPhone 5. Har lagt en beställning så att vi skickar ditt kort så snart som vi har dem inne.

Önskar dig en trevlig dag!

Någon som vet om fler har problem med kort eller om det bara är AllTele?

Nano-SIM kan du i princip knalla in i vilken Telia-, Tre- eller Telenor- eller Phone Housebutik etc som helst och få i näven direkt, annars kan du beställa hem från operatören. Mitt tog 3 dagar från Telenor att landa i brevlådan.

Hade jag varit som du hade jag plockat fram sax och smärjelduk. Finns guider här på 99mac om hur man klipper till ett nano-SIM. Tänk bara på att du bör få ner tjockleken med ca 0,1 mm så det inte är risk att kortet fastnar.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-28 15:05
Ursprungligen av pmarriott:

Nano-SIM kan du i princip knalla in i vilken Telia-, Tre- eller Telenor- eller Phone Housebutik etc som helst och få i näven direkt

Nja. Jag var inne i Teliabutiken i Sollentuna Centrum i veckan och frågade, och de sa att de kommer att få in lika många nano-sim som de får telefoner. Så jag ringde till kundtjänsten i onsdags kväll istället och fick det i brevlådan idag.

Jag var inne på Telia och hämtade ut två nanosim, inga problem.

Tack för, som vanligt, snabba svar på forumet.
Får väl ta fram sax och slippapper när den lilla godingen dimper ner i posten.

Väcker liv i den här gamla tråden.

Inga som helst problem med att klippa ett micro sim till ett nano sim. Finns hur många instruktioner som helst på nätet. Google är din bästa vän.

Jag gick in på Grafit och bad de klippa mitt microsim. Som den bra kund jag är så köpte jag även ett skal (som jag faktiskt behövde). De flesta butiker borde vara rätt hjälpsamma på detta område.

  • Medlem
  • 2013-04-04 19:21

Jag hämtade ut ett nano-sim direkt över disk för 49kr hos the phone house.
Fick det direkt, började fungera efter ca 50min.

1
Bevaka tråden