Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förköp av iPhone 5 startar vid midnatt

Tråden skapades och har fått 266 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 16:25
Ursprungligen av frukt:

Om du köpte din mobil utan någon koppling till ditt befintliga abonnemang så får du inget sim automatiskt utan måste beställa det av kundtjänst. Jag ringde i söndags och hade mitt kort igår, så det gick fort.

Perfekt tack, jag ringde nu också och de skickar ett nano-SIM.

Bra också att så fort man sätter i sitt nano-SIM så aktiveras det utan att man behöver ringa eller på annat sätt få Telia att aktivera det, det gamla micro-SIM som man har avaktiveras då samtidigt.

Ursprungligen av stile:

Perfekt tack, jag ringde nu också och de skickar ett nano-SIM.

Bra också att så fort man sätter i sitt nano-SIM så aktiveras det utan att man behöver ringa eller på annat sätt få Telia att aktivera det, det gamla micro-SIM som man har avaktiveras då samtidigt.

Telenor har den irriterande grejen att om man har tvillingkort kan man inte aktivera sitt nya SIM online, utan måste ringa till kundtjänst. "Det är många som ringer just nu. Var god försök lite senare." Lyckligtvis har de bra support via Facebook.

Ursprungligen av pmarriott:

Telenor har den irriterande grejen att om man har tvillingkort kan man inte aktivera sitt nya SIM online, utan måste ringa till kundtjänst. "Det är många som ringer just nu. Var god försök lite senare." Lyckligtvis har de bra support via Facebook.

Testa chatten, den tycker jag är bra och snabb

Jag har fått ett mail från tre igår där det stod art ordern skickats. Är såklart sim-kortet det gäller men det verkar som att de skickar ut i god tid iaf

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-26 13:20

Är det nån som har beställt från Telia med leveransdatum 28/9 som har annan status än "Väntar på lagerleverans"? Börjar bli dags att sätta fart om man ska hinna få den på fredag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 13:32
Ursprungligen av Vassius:

Är det nån som har beställt från Telia med leveransdatum 28/9 som har annan status än "Väntar på lagerleverans"? Börjar bli dags att sätta fart om man ska hinna få den på fredag.

Har också "väntar på lagerleverans". Om Telia får lurarna idag så kanske de får ut dem till uthämtningsställen till på fredag.

Får man nån form av nano-till-micro-SIM-adapter till nano-SIM-kortet?

Ursprungligen av Mattias_N:

Får man nån form av nano-till-micro-SIM-adapter till nano-SIM-kortet?

Inte med Telenor, och eftersom nano är tunnare blir det nog lite svårare att få till.

Ursprungligen av Mattias_N:

Får man nån form av nano-till-micro-SIM-adapter till nano-SIM-kortet?

Inte från Telia heller.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-26 23:57

-"Plockas från lager"

Telia....32GB Svart

Min status har med ändrats till "plockas från lager" nu.

Svart 64 GB

Visst är det fånigt men... woohoo, jag också!

Själv fick jag just leveransdatum framflyttat, ringde Telia som menade att det var strejker i fabrikerna som gjorde att min leverans försenas. Jag blir verkligen förvånad över att de kom på det så här samma dag de skulle skicka den till mig. Det var dock INGEN idé att avboka och försöka köpa någon annanstans, alla har samma problem...

Telia Telia, när ska ni lära er att det bara är en skör tråd mellan er och era kunder. Dålig service kostar kunder. Någon som har en iPhone 5 till salu, olåst?

Det verkar ha varit otacksamt att ha hängt på låset för Telias förköp. En kompis som beställde inom första halvtimmen har 9 oktober som leveransdatum. Vi jämförde ordernummer och jag har lägre ordernummer, trots att jag beställde först halv fyra på natten när dammet lagt sig. Men då fick jag mitt bekräftelsemejl direkt, han fick sitt först kvart i sex på morgonen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-27 09:54
Ursprungligen av Adrian B:

Det verkar ha varit otacksamt att ha hängt på låset för Telias förköp. En kompis som beställde inom första halvtimmen har 9 oktober som leveransdatum. Vi jämförde ordernummer och jag har lägre ordernummer, trots att jag beställde först halv fyra på natten när dammet lagt sig. Men då fick jag mitt bekräftelsemejl direkt, han fick sitt först kvart i sex på morgonen.

Skulle jag gissa så har deras beställningssystem helt och hållet bajsat ner sig under det initiala trycket efter midnatt när försäljningen startade och många av de beställningar som gjordes då har blivit felaktiga och då fått läggas om av Telia-personal. När de då har fått läggas om har de också hamnat längre bak i kön och således fått ett leveransdatum längre fram i tiden.

Ursprungligen av zinned:

Skulle jag gissa så har deras beställningssystem helt och hållet bajsat ner sig under det initiala trycket efter midnatt när försäljningen startade och många av de beställningar som gjordes då har blivit felaktiga och då fått läggas om av Telia-personal. När de då har fått läggas om har de också hamnat längre bak i kön och således fått ett leveransdatum längre fram i tiden.

Låter inte helt orimligt.

Nu ringde Telia tillbaka och meddelade att jag inte kan ångra min beställning då paketet redan packats. Om det var i den strejkande fabriken man packat eller om man är packad någon annanstans förtäljer inte historien, men om jag struntade att hämta ut paketet när det väl kommer så skulle jag slippa betala. Det verkar vara lika förvirrat denna gång som tidigare gånger...

  • Medlem
  • Norrland
  • 2012-09-27 13:32

Som ett barn på julafton som väntar på att tomten ska komma efter kalle anka precis slutat sitter vuxna män och väntar på en telefon som ett fruktföretag lyckats övertala oss att vi måste ha för att fungera. I morgon kommer frukten...

Ursprungligen av lano78:

Som ett barn på julafton som väntar på att tomten ska komma efter kalle anka precis slutat sitter vuxna män och väntar på en telefon som ett fruktföretag lyckats övertala oss att vi måste ha för att fungera. I morgon kommer frukten...

Såvida inte posten använder Apples nya IOS6 kartor för sin navigering

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-27 14:21

Så ja

Well, det där sög ju.

Såhär står det på Telias blogg:

Om du vill öka chansen att ha din iPhone 5 redan den 28 september så är det bästa att köa till några av våra butiker inför att de öppnar. Om du genom att köa till butiken köper din iPhone 5 där på plats, kan du sedan få hjälp att ångra förköpet .

Så jag tänkte, vad tusan, jag åker ner till kön en timme innan det öppnar. Kom ner, fick plats 51 och nästan direkt fick jag uppge modell och abonnemang som jag ville ha samt skriva under pappret. De hade visst gott om telefoner, fick inte säga hur många, men man var garanterad en i alla fall.

Lite senare kommer en kille ut och sa att tyvärr, du kan inte köpa någon telefon ikväll för ditt förköp har redan registrerats som nytt abonnemang på ditt nummer. Uppenbarligen kan inte Telias personal ångra beställningar gjorda hos Telia. Jag var hänvisad till kundtjänst, men kundtjänst har inte öppet på den här tiden på dygnet.

Så jag fick åka hem snopen, irriterad och utan telefon trots att de fanns i butiken och jag var garanterad en av dessa.

Visst, jag får min telefon nästa vecka (hej, till norra Sverige tar allting två dygn att skicka!) men det var mera principen om att bli lurad som sved.

Varför inte ta ännu ett abonnemang och sedan häva köpet på det första?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 00:00

Han vill nog behålla numret.

Ursprungligen av kenjon:

Han vill nog behålla numret.

Exakt. Det hade förstås gått att byta nummer, men riktigt viktigt var det inte

Försökte däremot handla åt min fru istället, men det gick inte heller för man måste skriva under själv.

Men jag fick i alla fall några bilder med mig hem

Det sög... Jag skulle iofs kunna åka in eftersom min förhandsbokning är ett kontantköp. Velar fortfarande - har presentkort hos en försäljare som jag gärna skulle använda och bara en person i kö där...

Beslut, beslut...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 09:54

Man ångrar bara det man inte har gjort....

Jag har fått min 64GB svart från Telia imorse på posten
Köpte även en vit 16 GB i Telia butiken på morgonen prylbög som man är

Bevaka tråden