Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får en massa varningar om smdb osv.

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-27 00:06

Jag har LittleSnitch och hela tiden dyker det upp saker som denna:

Citat:

wants to accept an incoming connection from 188.128.10.106 on port 445 (microsoft-ds)

smdb, netbios, ubd osv. (mest smdb) Nästan alla med IP från Ryssland, Poland och Ukraina.

Whats going on here? Någon som vet mer?

Thanks!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 10:32

Bara att blockera. Det finns massor av folk som letar efter öppna datorer att smitta. Sätter du upp en helt ny dator tar det inte många minuter innan någon är där....
Lite konstigt tycker jag dock meddelandet ser ut, LittleSnitch ska ju blockera utgående trafik, och strunta i inkommande. Det är ju brandväggens sak att blocka de inkommande. Men de kanske har utökat kompetensen i programmet.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-27 11:18

Sorry, det är min brandvägg som varnar Men borde in min Netgerar routers brandvägg ta hand om det så man slipper skiten?

Risken om man klickar "Accept" av misstag, att de skulle ta sig in är väl minimal ändå hoppas jag?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 12:00

Precis, låt den stå så bara, den släpper som default inte in något. Bara att acceptera att den sköter sitt jobb fint

Du menar att det inte är Netgear som varnar?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-27 14:19

Nja varna och varna. I princip inga portar är öppna på Netgear till datorn. Så anropen bord väl inte komma igenom alls?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-27 14:32

Precis vad jag menar. Om du har Netgear ställt som router, och inte som brygga. Och inkommande anslutning på WAN-porten.
Port 445 är ju Windows fildelningsport, du har inte den öppen?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-27 14:41

Nej inte ställd som brygga. Här kom ett till

Citat:

smbd
wants to accept an incoming connection from 109.105.170.100 on TCP port 445 (microsoft-ds)

IP Address 109.105.170.100
Reverse DNS Name No Reverse Name
Connecting to /usr/sbin/smbd
Process ID 7195
User root (UID: 0)

Ska kolla lite på routern i kväll. Kör Tomato på den och den funkar bra annars.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-09-27 22:49

Mitt fel... Hade problem med Tomato och trixade lite så DMZ var påslagen till min dator Sorry för det och tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden