Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera 2008 års MBP

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Har en Macbook Pro Unibody från 2008 som jag använder till hackande Diablo 3 :tveksam:, segt photoshop CS4, flytande Traktor Pro (DJ program) men nu kanske jag får en ny genom jobbet och funderar på vad jag ska använda denna till, vill inte trycka in för mycket program i den nya heller.

Den har iaf 2,4Ghz, 8GB Ram, NVIDIA GeForce 8600M GT 256MB, 250GB 5400rpm.
Troligtvis kommer jag enbart köra DJ programmet på datorn och rensa från allt annat, men det jag undrar är om jag ska uppgradera till SSD och även byta batteriet (räcker kanske 20-30min) eller om det är bortkastade pengar och inte ökar prestandan så mycket (med ssd). (Är inte jättestort behov av batteri heller då jag med all säkerhet alltid har ström till datorn pga kontrollern måste ha ström från vägg)

Så är SSD en bra investering och finns det något annat jag kan göra för att öka hastigheten och stabiliteten mer i min trogna dator?

/Niklas

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-09-27 09:57
Ursprungligen av Niklas Thulin:

Hejsan!

Så är SSD en bra investering och finns det något annat jag kan göra för att öka hastigheten och stabiliteten mer i min trogna dator?

/Niklas

Ja SSD är den bästa investeringen du kan göra för att snabba upp din dator den kommer bli mycket raskare på det mesta. Nu är SSD s å billiga att det är värt att satsa på en med över 200GB kapacitet.

Senast redigerat 2012-09-27 10:33
Ursprungligen av Gordy:

Ja SSD är den bästa investeringen du kan göra för att snabba upp din dator den kommer bli mycket raskare på det mesta. Nu är SSD s å billiga att det är värt att satsa på en med över 200GB kapacitet.

Nog för att dom är mycket billigare blir det en del pengar än då, vad är minimum kapacitet för att ha osx lion, en program för musik och sedan inte så mycket mer än de. Kommer ha musik på hårddisk.

Ursprungligen av Niklas Thulin:

Nog för att dom är mycket billigare blir det en del pengar än då, vad är minimum kapacitet för att ha osx lion, en program för musik och sedan inte så mycket mer än de. Kommer ha musik på hårddisk.

Ca 13 gb för ML. Resten kan du nog räkna ut själv beroende på vilket program du vill installera och hur mkt musik/filer.

1
Bevaka tråden