Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Första recensionerna av iPhone 5 ute – snabb, snygg och lätt

Tråden skapades och har fått 78 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Vänta nu... du ser en yt-film och då ska ALL FÖRSÄLJNING STOPPAS?

Precis så. Jobs hade inte släppt iväg eller tillverkat fler telefoner om man upptäckt en sånn här defekt.

Vart filmen kommer ifrån är oväsentligt, det är innehållet som spelar roll i det här fallet...

Ursprungligen av PeeMaN:

Precis så. Jobs hade inte släppt iväg eller tillverkat fler telefoner om man upptäckt en sånn här defekt.

Vart filmen kommer ifrån är oväsentligt, det är innehållet som spelar roll i det här fallet...

Tyck gärna att det är en brist i kvalitetssäkringen av produkten men sluta försöka gissa hur det skulle ha varit om Jobs var vid livet. Ingen vet och att sätta Jobs på en pidestal gör inte saker och ting bättre.

Det är bara att söka på nätet efter "ipod scratches" och ni kan hitta inlägg såsom detta från 2006 - gissa vem som levde då?

Citat:

I received my brand new black 30gb iPod with video on Friday. On Sunday I went for my first outing with the new iPod. I placed it in my pants pocket as I have with previous iPods, being very careful not to place anything else in that pocket, and went about my business. When I returned home about 2 hours later, I was shocked to see that the acrylic faceplate had literally hundreds of tiny scratches. Most of the scratches were on the screen area. It is so badly scratched as to actually distort the video image on the screen.

I read about similar problems with the black Nano but I never expected to have a problem with mine. It certainly seemed that this significant scratching after such a brief period was due to a faulty product, so I called Apple Tech support. I assumed that they would acknowledge the problem and send me a replacement. After explaining what happened to a tech support representative, he stated he couldn't help me and transfered me to another representative.

iPod: Scratches

Ursprungligen av BlackSmp:

Tyck gärna att det är en brist i kvalitetssäkringen av produkten men sluta försöka gissa hur det skulle ha varit om Jobs var vid livet. Ingen vet och att sätta Jobs på en pidestal gör inte saker och ting bättre.

Det är bara att söka på nätet efter "ipod scratches" och ni kan hitta inlägg såsom detta från 2006 - gissa vem som levde då?

iPod: Scratches

Det du inte hänger med på riktigt är att det här är ett steg BAKÅT i utveckligen. I iPhone4 stoltserar man ju just med hur slitstark den är och hur bra glaset är osv. Att gå tillbaka i utvecklingen till något som är så bräckligt att det inte ens kan levereras från fabrik till kund utan att naggas i kanterna är ju helt underkänt.

Ursprungligen av BlackSmp:

Expressen också.

Iofs så tycker jag att det är relevanta nyheter om de bara samlade på sig all information först

Håller med - lite ironiskt tänkt bara med "viktiga nyheter". Aftonbladet är ju inte heller världens säkraste källa - om man säger så.
Allt som skrivs om en ny modell som iPhone 5 ökar ju underlaget för beslut om att köpa eller inte köpa. Sedan får man själv efter bästa förmåga sålla bland alla uppgifter som kommer ut. Själv har jag ju redan beställt - en svart dessutom.......

Det där ÄR viktiga nyheter/info!
Är de så känsliga och lättskadade som det rapporteras är det långt värre än antennagate.
Men jag avvaktar _att_ det är så ett tag men just nu känns det väldigt oroande.
Är väldigt glad att jag inte beställt någon ännu.

(Att Aftonbladet och Expressen gör värdelösa skildringar är dock inget nytt eller förvånande. Och iofs ÄNNU värre än iPhoneproblemen så klart.)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-23 15:30
Ursprungligen av theplague:

Det där ÄR viktiga nyheter/info!
Är de så känsliga och lättskadade som det rapporteras är det långt värre än antennagate.
Men jag avvaktar _att_ det är så ett tag men just nu känns det väldigt oroande.
Är väldigt glad att jag inte beställt någon ännu.

(Att Aftonbladet och Expressen gör värdelösa skildringar är dock inget nytt eller förvånande. Och iofs ÄNNU värre än iPhoneproblemen så klart.)

Långt värre...? Antennagate var ju ett funktionsfel, det här är ju bara utseende. Givetvis ska utseendet också vara perfekt, men funktionen är ju långt viktigare.

Ursprungligen av kenjon:

Långt värre...? Antennagate var ju ett funktionsfel, det här är ju bara utseende. Givetvis ska utseendet också vara perfekt, men funktionen är ju långt viktigare.

Håller med på sätt och vis, men är det så känsligt som man kan befara här är det värre pga att det är påtagligare för konsumenten.
Jag tror att det var många som inte ens märkte av antennproblemet, trots att de hade det, om du förstår vad jag menar.
Givetvis kan dessa rapporter vara överdrivna, men om de är sanna tror jag det kan skada Apple mer än antennagate.

Ursprungligen av kenjon:

Långt värre...? Antennagate var ju ett funktionsfel, det här är ju bara utseende. Givetvis ska utseendet också vara perfekt, men funktionen är ju långt viktigare.

Inte för att verka alldeles politiskt korrekt och diplomatisk men ni har både rätt ur ett individuellt perspektiv. Som konsument har man rätt att ställa vissa krav och förväntningar på en produkt man köper. Motsvarar det inte ens förväntningar har man rätt att reklamera produkten. Notera att jag inte vill starta en diskussion om ämnet utan detta är absolut sanning och kan inte sägas emot.

Ursäkta om jag framstår som pompös à la Herr Zimmerman

Det är kanske det som jag tycker är värst med dagens nyheter. Allt ska vara svart eller vitt. Och man undviker att kolla källor eller trovärdighet bara för att få komma ut med en klickbar nyhet

Jag säger inte att detta är relevant, men om du repar på en yta med en nyckel så lär det bli märken. Till och med på gamla hederliga Ipod Touch (se den svarta ramen). Övriga repor är sådant som har tillkommit med några års användning. Så reprapporterna tror jag är överdrivna. Däremot så är det svårare att bedöma kantskadorna eftersom det sannolikt bara är de som drabbas som hör av sig och det är svårt att bedöma hur utbrett problemet är.

Att sedan påstå att Jobs aldrig skulle ha släppt ut Iphone5 efter det vi vet idag tror jag också är överdrivet eller omöjligt att bedöma. Trots allt, Ipodarna har haft problem med repor - till och med på den tiden då Jobs levde.

Bra och insiktsfull jämförelse mellan kameran i iPhone 5 och 4S

rekommenderas för er som är intresserade av foto, speciellt eftersom resultatet kan vara överraskande

iPhone 5 vs iPhone 4S: Camera shootout | iMore.com

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2012-09-24 18:04

En "recension" av Scott Kelby...

Citat:

Q. Yeah, but didn’t some other smartphones already have some of that stuff?
A. And that should mean something to me because……?

Helt suverän redovisning:) Problemet var att jag höll på att glömma var jag hittade länken och var på väg att posta den i en annan tråd för att sprida den här:)

Jag börjar bli äldre än vad jag gillar...

Citat:

Q. But you bought the iPhone 5 without actually trying it out, right?
A. When Nikon came out with the new Nikon D4 DSLR, I ordered it just on reading the specs online — I hadn’t held it, tried it out, or even laid eyes on it in person, but Nikon had gained my trust over the years. I have never bought a new Nikon that wasn’t better than the previous model. I feel the same way about Apple and the iPhone. Each one has been better than the last, and that’s all they need to be for me to upgrade (though I do feel the iPhone 5 upgrade was a much bigger upgrade then the iPhone 4s, but I was happy with my iPhone 4s. Well, until I actually held an iPhone 5.

Den här sammanfattar det på ett bra sätt.

iPhone 5 Review — The Angry Drunk

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-25 22:41

Visst är det tråkigt om den är lättrepad. Men jag tycker inte att skrapa med nycklar eller en vass kant på en ring speglar vanligt användande. Jag tror inte några av mina målade prylar här hemma skulle motstå den behandlingen. Någon som vill prova på sitt svarta kamerahus?

Ursprungligen av kenjon:

Visst är det tråkigt om den är lättrepad. Men jag tycker inte att skrapa med nycklar eller en vass kant på en ring speglar vanligt användande. Jag tror inte några av mina målade prylar här hemma skulle motstå den behandlingen. Någon som vill prova på sitt svarta kamerahus?

Fast den är inte målad. Den är anodiserad.

Det där är fan inte godkänt. Undrar hur många fall det är där ute där folk inte orkar bry sig men ändå är irriterade?
Skulle vara intressant att göra Jon Ive's syn på det hela.

Är anodiseringen alltså känsligare än den var på iPodarna, eller varför är folk så till sig över detta? Känns som att jag missat något.

Jag tror nog att jag hänger med.

Dessutom så tror jag inte att telefonerna har skadats under leveransen från fabrik till kund. De skadade telefonerna blev skadade direkt vid tillverkningen. Det spelar inte så stor roll för de som drabbats utöver att jag har inte sett några tecken på att telefonen som sådan speciellt känslig för normal användning ännu.

Min poäng var inte så mycket att folk inte kan drabbas av tillverkningsmissar utan mest att jag inte tyckar att vi ska försöka inte göra Steve Jobs till en allsmäktig ofelbar guru. Det gjordes misstag under hans tid också. AntennaGate upplevdes väl av många som ett steg tillbaka.

Bevaka tråden