Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Macbook Air - AirPlay till min AppleTV??

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-25 23:07

Hejsan,

Efter mycket vånda gick jag och köpte mig en Air idag. Verkar vara en fantastisk maskin och sannolikt det kloka valet när jag ändå kör iPhone/iPad också.

Men, i butiken så demade hon ju skärmkloningen från OS Mt. Lion-->Apple TV. nu har jag uppdaterat båda mina appleTV och någon "AirPlay"-symbol dyker inte upp, däruppe, på min Air?

Allt är uppdaterat, både på Air:en och på AppleTV:n, dom är på samma wifi såklart.

Någon inställning, NÅNstans?

Ser du valet i Systeminställningar - Bildskärmar?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-25 23:49

Nej, kan iofs välja där att visa Bildskärmsväljaren i menyraden, men den hjälper föga, innebär bara att jag kan ändra upplösning snabbt, om jag skulle känna för det.

Valet med AirPlay ska finnas även där, ville bara se om du hade det där.

Av någon anledning ser din Air inte din Apple TV. Kommer du åt internet från din ATV?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-25 23:59

Aha.

Men ja, kommer åt exempelvis youtube från min ATV och kan även köra spotify/svtplay från ipad/iphone på samma ATV...

Har du provat att starta om din Air och din Apple TV? Apple TVn då genom att välja omstart i menyn, inte bara sätta den i vila.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-26 00:10

Startade om ena ATV:n och Airen nu, fortf inget...

Bara för att kontrollera: Du köpte en ny Air va? Funktionen stöds inte på de äldre modellerna från 2010 och bakåt.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-26 00:21

Ja den är ny Hade ju t o m Lejonet direkt ur lådan...

Tack för hjälpen så långt. Kom gärna med fler förslag. Får dock ge mig. För stunden

Och med Lejonet antar jag att du menar Mountain Lion och inte Lion..?

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-26 07:36

Vad ska jag säga? Jag är ju PC, Windows-användare

Jag har OSX 10.7.5 och Mount. Lion är 10.8.x om jag förstår det hela rätt?

Grejen är att tjejen som sålde mig datorn vände och vred på lådan utan att bli smart och sa pekade typ på bakgrunden på en demoburk och sa "den här bakgrunden blev std med Mountain Lion, annars kan du uppdatera själv, gratis.

Pinsamt. Enkelt. Om detta nu är "felet".

Det är det som är felet. AirPlay kom med Mountain Lion. Du får uppgradera gratis via den här sidan:

https://uptodate.apple.com/UtdPrepareAction?program=Mountain%20Lion&locale=sv_se

Och ja, 10.7 är Lion, 10.8 är Mountain Lion.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-26 07:47

Piiiinsamt, Nåja, stort tack för hjälpen!

Inga problem, skönt att det inte var något "fel".

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2012-09-26 09:42

lätt försenad till jobbet, men nu funkar det!

1
Bevaka tråden