Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveransdatum för beställningar av iPhone 5 flyttas fram

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Det tog några timmar men det kom ganska snabbt

blir en avbeställning omedelbart om de flyttar fram mitt datum, så drar jag till butiken och köper istället.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 20:52

Ngn som vet var/hur jag trackar en order hos TeleSnor?

Och nu är min (samt stiles) tillbaka flyttade igen under natten. Någon gång mellan kl 2 och nu så har min beställning ändrats till 1/10 igen. Kl 2 var det 16/10

  • Medlem
  • Söderhamn
  • 2012-09-25 07:37

Mitt datum har blivit ändrat idag också till den 1/11, hoppas verkligen detta är pga problem med deras system och inte det rätta leveransdatumet..

Jag noterade också att igår så stod det "leveransdatum 16/10", idag står det "preliminärt leveransdatum 1/10"

Men nu väntar två jobbiga dagar, det är först när jag ser att min order är skeppad på torsdag som jag bestämmer mig för om jag ska köa eller inte.

Ja, nu verkar ordningen återställd. Jag och andra som hade 30 oktober har nu 1 oktober igen.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag noterade också att igår så stod det "leveransdatum 16/10", idag står det "preliminärt leveransdatum 1/10"

För min del har det hela tiden stått "prel.", kolla skärmbilderna i nyheten.

Ursprungligen av Adrian B:

Ja, nu verkar ordningen återställd. Jag och andra som hade 30 oktober har nu 1 oktober igen.

För min del har det hela tiden stått "prel.", kolla skärmbilderna i nyheten.

Jag tror dig men i min stod det leveransdatum. Har bildbevis, men vill inte lägga ut det eftersom min adress står där:) (Och orkar inte redigera bilden)

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror dig men i min stod det leveransdatum. Har bildbevis, men vill inte lägga ut det eftersom min adress står där:) (Och orkar inte redigera bilden)

Samma här i båda fallen; Leveransdatum ( inte preliminär ) Nu tillbaka till 28/9. Nu håller vi tummarna......

Man kan tänka så här: Fan också, min iPhone 5 kommer en vecka senare. Mitt liv är förstört. Nu åker jag hem till teliachefen och skiter i hans brevlåda!
Eller så här: Det är bara en telefon. Sitt still i båten. Den kommer när den kommer.

Vilken typ av människa vill du vara?

Ursprungligen av Niklas99:

Man kan tänka så här: Fan också, min iPhone 5 kommer en vecka senare. Mitt liv är förstört. Nu åker jag hem till teliachefen och skiter i hans brevlåda!
Eller så här: Det är bara en telefon. Sitt still i båten. Den kommer när den kommer.

Vilken typ av människa vill du vara?

Man kan också ta till vara livsglädjen som uppstår nu när datumet ändrats tillbaka. En sådan nära-döden-upplevelse gör ofta att man uppskattar det man har lite bättre. Man njuter av livet mera. Luften ute känns friskare och maten smakar lite bättre. Och man tänker på all den kärlek man känner för nära och kära.

Jag hade fram tills igår 28/9 som leverans datum. Igår ändrades det dock till 8/10. Ringde då för att kolla om man kunde lite på det fick då reda på att jag haft 2 ordrar(det hade jag inte i fredags enligt dom). Hon sa att det är bara preliminär datum.. Idag har jag 28/9 igen .. suck telia

  • Medlem
  • Lilla HjärsÃ¥s, SkÃ¥ne Län, Sweden, Sweden
  • 2012-09-25 10:27

Hade oxå:
28/9
8/10
28/9 (Med skillnad att abonemanget nu är registrerat på "mina sidor")

Mina sidor är fortfarande oförändrade, men mitt gamla abonnemang löper ut 25/10 så kanske beror på det. Eller så är det bara som så att jag fortfarande ligger långt från klar order. 00:39 gick min order in enligt dom på en svart 16gb med flex liten.

Faktum är att min fru - vars beställning gjordes över telefon först på eftermiddagen den 21 september - fick se sitt datum justerat framåt idag. Nu står det 2 november för henne. Men det var ju som sagt en klart senare beställning, så Telia kanske har korrigerat åt båda hållen så att säga.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 12:01

Osäker på om jag redan frågat så döda mig inte för x-postning... det räcker med en ban

Hur följer jag egentligen progressen för min i5-beställning hos Telenor? Order lades 03:00 den 21/9

Ursprungligen av FreddeB:

Osäker på om jag redan frågat så döda mig inte för x-postning... det räcker med en ban

Hur följer jag egentligen progressen för min i5-beställning hos Telenor? Order lades 03:00 den 21/9

Enklast är väl att fråga Telenor. De finns på Facebook och har mycket bra support där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 12:38
Ursprungligen av pmarriott:

Enklast är väl att fråga Telenor. De finns på Facebook och har mycket bra support där.

Hmmm.. Har du sett deras FB-sida? Har du själv försökt ringa den finnige 20-åringen i deras servicedesk som primärt mäts på sin förmåga att stänga callet/sin ticket? Näää jag hade hoppats på en onlinetjänst

Ursprungligen av FreddeB:

Hmmm.. Har du sett deras FB-sida? Har du själv försökt ringa den finnige 20-åringen i deras servicedesk som primärt mäts på sin förmåga att stänga callet/sin ticket? Näää jag hade hoppats på en onlinetjänst

Jag har bara bra erfarenheter av deras FB-sida. Beställde mitt nano-SIM där i fredags.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2012-09-25 13:20

Min Telia order har ändrats nu
Först så stod det 10-08.
Sen igår blev det 10-22.
Men nu så har den ändrats till 09-28.
Så det känns ju skönt. Hoppas det stämmer bara.
Om det stämmer så borde ju den skickas senast på torsdag, och då vet man ju om man behöver köa eller inte.
Jag har beställt en Svart 32gb och min order gick igenom ganska exakt kl 2 sa dom på telia tidigare i veckan.
På ordern står det dock att den inte gick igenom för ens kl 09:05 på morgonen. Men dom hade ju problem med order systemet.
Fick 12st bekräftelse mail på morgonen för att Telia sa på twitter att om man inte får svars mail direkt så har inte ordern gått igenom.
Kan tänka mig att det var många som fick samma sak som jag och hade flera beställda telefoner på morgonen.

Nu har jag fått bekräftelse mail iaf. Det var ju en trevlig uppdatering som bara tog ca 110 timmar. Nu återstår att se ifall man skall få massa skriv på här skicka in dit papper. Eller om den digitala signaturen verkligen blev godkänd. . .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-25 21:38

Även jag har återfått 120928. Finfint.

Men jag har blivit paranoid. Tittar efter varannan timme att det inte har ändrat sig igen:). Blir spännande att vakna imorgon...eller?

Telia har publicerat en omfattande "frågor och svar" angående leveransdatum mm: iPhone 5 – frågor och svar om leveranser | Smartare Vardag

Intressant är att de tar upp möjligheten att köa och ångra förköpet, och att de faktiskt uppmuntrar till det:

Om du vill öka chansen att ha din iPhone 5 redan den 28 september så är det bästa att köa till några av våra butiker inför att de öppnar. I butiken kan du få hjälp att ångra förköpet samtidigt som du köper din iPhone 5 där på plats. Tänk på att även butikerna har ett begränsat antal, så även där finns risken att den modell du vill ha är slutsåld när det väl är din tur.

En dag utan ändrad leveranstid. sitter på planet till Stockholm och kontrollerar status;)

Ursprungligen av BlackSmp:

En dag utan ändrad leveranstid. sitter på planet till Stockholm och kontrollerar status;)

Har du tittat nu - ser säkert annorlunda ut - om planet landat.........

Ursprungligen av adress@mac:

Har du tittat nu - ser säkert annorlunda ut - om planet landat.........

Japp, packas:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Japp, packas:)

Grattis -både till packningen och planet. I dessa tider vet man inte alltid.....

Beställde nån halvtimme efter midnatt förra veckan hos Telia, först stod det leveransdag 28/9, nu står det 8/10, och det verkar inte ändras.

Någon som beställde telefon med nytt abonnemang där befintligt nummer skall porteras från annan operatör?

Jag gjorde det och la ordern 00.45 natten man kunde förboka och trodde att nu måste jag hamna rätt bra i kön. Sen visade det sig att jag förlorat min kö plats för de fick inte OK från min förra operatör om porteringen förens igår (25/9) och att då hamnade jag i kön som om jag la ordern igår. Det spelade helt enkelt ingen roll att jag satt uppe på natten och la en order. Så nu har jag fått leveransdatum 2012-11-02 medans porteringen kommer ske redan nästa vecka, rätt korkat.

Bevaka tråden