Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Leveransdatum för beställningar av iPhone 5 flyttas fram

Tråden skapades och har fått 60 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Telia leveransdatum efter order 21/9 satt till 28/9. I morse ändrades det till 8/10.
Ingen förklaring - inget sms - ingenting.
Krävde svar av Telia 07:36 i morse. Bekräftat mail - men inget svar så här långt.
Finns inget som säger att man an "lita på" det nya datumet heller.
iPhone 5 16 G svart. Kontant.

En vit 16gb från Telia. Beställde 00:30 på fredagsmorgonen och fick bekräftelse samma minut. Fick även ett sms något senare med länk där man kunde följa beställningen. Samtliga gånger stod det leveransdatum 2012-09-28. Idag ändrades det till 2012-10-08, dvs mer än 1 vecka senare...

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2012-09-24 13:35

Beställde en vit 32GB hos Telia (kl 02:30 ungefär), hade leveransdatum 28/9, det knuffades idag fram till den 22/10.

Beställt 16GB svart, 00:50, nu ändrat till 16/10 (från 1/10)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-24 13:47

köp den på elgiganten istället om ni har telia, siba elgiganten och media markt får in mängder. så skippar ni stress och kö i småbutiker

Ursprungligen av Esa:

köp den på elgiganten istället om ni har telia, siba elgiganten och media markt får in mängder. så skippar ni stress och kö i småbutiker

Varför tror du att det blir mindre kö på dom ställena - så har det inte varit tidigare? Varför just Telia - dom säljer väl alla operatörer ?
Vem säger att dom får in mängder / fler än Telia. Min grabb jobbar på ett av dom stora du nämner - han har inte samma information.

  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-24 13:48

En svart 16gb från Telia. Fick bekräftelsen 00.25 den 21/9 på mail, då var leveransen 28/9.
Fick ett sms 14 timmar senare, med samma leveranstid.
Idag ändrad till 2012-10-08.
Känns förjävligt

Senast redigerat 2012-09-24 18:42
  • Medlem
  • Orust
  • 2012-09-25 07:02
Ursprungligen av Mazak:

En svart 16gb från Telia. Fick bekräftelsen 00.25 den 21/9 på mail, då var leveransen 28/9.
Fick ett sms 14 timmar senare, med samma leveranstid.
Idag ändrad till 2012-10-08.
Känns förjävligt

Nu är mitt datum ändrat igen, till den 28/9

Dessutom är det så att på den ursprungliga ordern står det " leveransdatum" På den framflyttade står det "preliminärt leveransdatum" Det borde öppna för att det flyttas fram ytterligare en eller ett par gånger.......

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 13:51

Samma här, beställde den 21 vid 02.30 och fick först den 28/9 som leveransdatum, sen ändrades det dagen efter till den 8/10 och nu är det ändrat till den 22/10... Trist att infon är så dålig, det gör att jag blir mer irriterad på det än att datumet är ändrat för andra gången.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-24 13:59

Svart 64 hos telia, beställd ca 06.30 120921. Först 120928, sen 121008 och nu 121028.

De andra operatörerna verkar fortfarande säkra på leverans i tid, såhär skrev Tres kundtjänst på Twitter för två timmar sedan:

Citat:

Prognosen är att de som beställt 21-24 kommer att få sin telefon med första leveransen.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2012-09-24 14:13

För mig har dett stått 28/9 ända den jag gjorde beställningen, men det står fortfarande "Prel. leveransdatum". Peppar peppar...

32 GB svart från Telia.

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-09-24 14:22

Beställde 32G Vit: 21/9 01:35. Mailbekräftelse utan bekräftat datum - Sedan SMS 08:47 där det stog 28/9, Nu ändrat till 22/10.... surt

  • Medlem
  • Borås
  • 2012-09-25 11:25
Ursprungligen av 3mil:

Beställde 32G Vit: 21/9 01:35. Mailbekräftelse utan bekräftat datum - Sedan SMS 08:47 där det stog 28/9, Nu ändrat till 22/10.... surt

Ordningen återställd Prel. dat 2012-09-28

Leveransdatum har helt plötsligt ändrats från 1/10 till 30/10? Beställde min svarta 64GB iPhone 5 kl 01.45 på den allra första förköpsnatten. Kan man avboka beställningen om man får tag i en iPhone5 den 28/9?

Ursprungligen av rowlfen2:

Leveransdatum har helt plötsligt ändrats från 1/10 till 30/10? Beställde min svarta 64GB iPhone 5 kl 01.45 på den allra första förköpsnatten. Kan man avboka beställningen om man får tag i en iPhone5 den 28/9?

Självklart kan du det. Du har ångerrätt fram till 14 dagar efter att du mottagit leveransen.

Telia skrev iofs 14 dagar efter beställningen är gjord men jag skulle vilja utmana den tolkningen. Har dock inte grävt vidare för att kontrollera vad distansköpeslagen egentligen säger. Jag väntar med det tills dess jag vet hur det gick i helgen:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Telia skrev iofs 14 dagar efter beställningen är gjord men jag skulle vilja utmana den tolkningen. Har dock inte grävt vidare för att kontrollera vad distansköpeslagen egentligen säger. Jag väntar med det tills dess jag vet hur det gick i helgen:)

Du har alltid rätt att få hem varan och examinera densamma i 14 dagar innan du bestämmer dig.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2012-09-24 15:01

Svar från Telia på twitter innan idag

https://twitter.com/jnx/status/250205417479749633

Ursprungligen av jnx:

Svar från Telia på twitter innan idag

https://twitter.com/jnx/status/250205417479749633

Det låter både lovande (kanske är det inte så illa som det ser ut) men samtidigt ger et inte så mycket förtroende för Telia och deras system.

Uppdaterat nyheten.

En dum fråga kanske.
Men vart kan man se sitt leveransdatum?
Jag gjorde en beställning klockan 00.45 på natten 21/9 och fick ett en beställningsbekräftelse med ett ärendenummer, men inget ordernummer som man verkar behöva på Telia orderstatus
?

Ursprungligen av andreasdrake:

En dum fråga kanske.
Men vart kan man se sitt leveransdatum?
Jag gjorde en beställning klockan 00.45 på natten 21/9 och fick ett en beställningsbekräftelse med ett ärendenummer, men inget ordernummer som man verkar behöva på Telia orderstatus
?

Telia skickar ut SMS med länk till orderstatusen. Har du inte fått något sådant SMS?

Ursprungligen av Adrian B:

Telia skickar ut SMS med länk till orderstatusen. Har du inte fått något sådant SMS?

Nej har inte fått det
Har bara fått den där beställningsbekräftelsen på mail som inte har något ordernr i.

Fick ni sms direkt efter själva beställningen?

Ursprungligen av andreasdrake:

Nej har inte fått det
Har bara fått den där beställningsbekräftelsen på mail som inte har något ordernr i.

Fick ni sms direkt efter själva beställningen?

Jag beställde 03:30 och fick SMS:et 09:29 samma dag. Det det gick några timmar, precis som för BlackSmp, men inte mer än så.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag beställde 03:30 och fick SMS:et 09:29 samma dag. Det det gick några timmar, precis som för BlackSmp, men inte mer än så.

Pratade med Telia nu och de är de som redan hade Telia innan som operatör (eller skaffar nytt nummer) som fick SMS efter några timmar. Vi andra som skall flytta befintligt nummer från annan operatör till Telia får först hem ett papper som skall signas sedan får vi ordernummer skickat till oss

Ursprungligen av andreasdrake:

Pratade med Telia nu och de är de som redan hade Telia innan som operatör (eller skaffar nytt nummer) som fick SMS efter några timmar. Vi andra som skall flytta befintligt nummer från annan operatör till Telia får först hem ett papper som skall signas sedan får vi ordernummer skickat till oss

Ah, det förklarar ju en del. Jag är mycket riktigt kund sedan innan.

Ursprungligen av andreasdrake:

Pratade med Telia nu och de är de som redan hade Telia innan som operatör (eller skaffar nytt nummer) som fick SMS efter några timmar. Vi andra som skall flytta befintligt nummer från annan operatör till Telia får först hem ett papper som skall signas sedan får vi ordernummer skickat till oss

Såvida du inte signar det digitalt via "Mina Sidor"-inloggningen, då hade du fått SMS lite senare (jag vet eftersom jag fick det )

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2012-09-24 21:07
Ursprungligen av andreasdrake:

Pratade med Telia nu och de är de som redan hade Telia innan som operatör (eller skaffar nytt nummer) som fick SMS efter några timmar. Vi andra som skall flytta befintligt nummer från annan operatör till Telia får först hem ett papper som skall signas sedan får vi ordernummer skickat till oss

Det verkar gälla även om man har telia och byter abonnemangsform (som jag, från Mina vänner > Flex). Skriva på, skicka in, SEDAN köplaceras för lur. Kundtjänst trodde "slutet på oktober", men han sa inte vilket år...

Bevaka tråden