Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera om en Macbook Pro med OS X 10.8.2

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Macbook PRO som krånglat en hel del, har installerat in OS X 10.8.2. Nu skulle jag vilja installera om den helt

men hur gör jag det för att kunna köra OS X 10.8.2. Återställnings skivan som följde med är ju äldre version.

//Niklas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-20 21:04

Starta om den med Alt nedtryckt, och välj Recovery.

Testade att starta om med ALT och då visades Återställning-10.8.1. Men jag har ju 10.8.2 installerad. Varför visas inte 10.8.2 i recovery?

//Niklas

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-23 23:18

Uppdateringen från 10.8.1 till 10.8.2 gör du genom en systemuppdatering från OS X.

ok, tar den bort allt ifrån hårddisken och lägger in en ny fresh 10.8.1 OS X version?

//Niklas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 14:02

Nej, formateringen måste du göra själv genom att starta Disk Utility innan du fortsätter installationen.

Frågar den om jag vill formatera via Disk Utility under själva installationen?

//Niklas

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-28 14:47

Nej, du måste gå upp i Verktygsmenyn och välja Skivverktyg.

10.8 som du laddat ner via App Store kan du installera på ett USB-minne och installera en fräsh installation. Guider finns på nätet hur man gör. Nackdelen är att medföljande iPhoto och andra program försvinner, men då får du verkligen en ren installation.

Jag har aldrig gillar återställningspartitioner ala Windows. Rent skall vara rent och det betyder installera från ren källa.

Att köpa en dator från Apple och när den startas för första gången står det köparens namn på användarkonto är för mig ett nedsmutsat system.

1
Bevaka tråden