Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Isynk - bluetooth - t68i

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt få ihop att isynka med min t68i över bluetooth. Det funkade innan isynk 1.1 kom. Sedan slutade den fungera. Men problemet är att telefonen inte ens tar emot adresser nu. Det går att ansluta/paira macen med t68:an. Jag har testat alla knep och tips, inkluderande reparera filbehörigheter med disc utility. Har installerat om allt.

Sedan kom jag på att det finns firmware uppgraderingar till t68:an. Jag har inte uppgraderat min firmware till t68:an sedan jag köpte den. Kan det vara det som är fel? Någon som har testat?

Lustigt att läsa det här inlägget just idag. Har nämligen ägnat ett par timmar åt att försöka få synkningen att fungera mellan min Mac, Palm och Ericsson R520.
Tidigare, fungerade det utan problem. Bara att koppla på BT i telefonen, lägga Palmen vid IR porten och starta med HotSync-knappen på Palmen så synkades både adresser och kalender på alla tre enheter.
När jag för ett tag sedan uppgraderade till iSync 1.1 fungerar det inte som tidigare.

Om jag startar synk från Palmen så synkas den med Macen, men av någon anledning får iSync inte kontakt med telefonen.
Vad jag då får göra är att starta synk via iSync för att synkronisera Mac med telefon.

Mycket irriterande.
För att starta från noll (eller så nära noll jag kan komma) så rensade jag bort iSync, Palm conduit, alla BT inställningar, ominstallerade allt igen, men med samma dåliga resultat.

Åkte sedan in till en Ericsson-handlare som mycket riktigt talade om att det finns en nyare programvara till R520 som löser vissa problem, men dels hade han inte tid att uppdatera den och dels ville han ha 350:- för jobbet, så det blev inget.

Får se om jag åker in till en annan serviceverkstad i morgon för att se vad en ny programvara kan göra för skillnad.

350:-? Kul. Det skall tydligen gå att fixa med en "T28 service cable" så kan man ladda ner och utföra flash-uppgraderingen själv för 10 $. Virtual Dynamics Har inte kunnat hitta någon kabel dock. Dessutom måste man ha en pc.

Har dock hört att vissa serviceställen inte tar något för det. Det blir väl till att lägga ut några hundralappar då...

Skall höra av mig och berätta hur det gick.

Det verkar som om det är fler än vi som har problem. Se iSync diskussion hos Apple

  • Medlem
  • 2003-07-09 23:43

Allt synkar bra för mig, men av någon anledning lägger telefonen (T68i) alla möten etc. en timma tidigare. Vet någon om det är någon konstig sommartidsfunktion någonstans i kedjan som spökar?

Det är just det som spökar...
Kolla hur du har inställt på både dator och telefon. Har du sommartid aktiverat på båda? Om ja, prova med att ta bort det från telefon och ställ om klockan rätt.
Jag kommer inte ihåg var felet låg men jag vet att det har med detta att göra.

Du kan också prova söka här på 99mac, detta har varit uppe tidigare.

OK. Nu skall jag svara på mitt eget inlägg.

Vill bara säga att nu funkar det. Såhär gjorde jag.

Uppdaterade firmwaren till senaste. Det var gratis eftersom jag hade garanti kvar.

Först funkande det inte ändå. Misströstade.

Följde dessa steg ( från http://www3.macintouch.com/isync03.html):

"Delete iSync.pkg from /Library/Receipts/

Delete com.apple.isync.plist and com.apple.isync.registry.plist from /Users/username/Library/Preferences/

Delete /Library/Application Support/SyncService/

Delete /Users/username/Library/Application Support/SyncService/

I then downloaded iSync 1.1 again and reinstalled it. No, I did NOT delete the existing copy.

I then went into the HotSync Manager, disabled HotSync, then under conduit settings I switched on the iSync conduit. I then re-enabled HotSync"

Försökte sedan synka men det gick inte.

Var noga med att inte trycka i boxen "only synchronize contacts with phone numbers".

Funkade!

P.S. Om jag trycker i ovanstående box så funkar det inte igen... Märkligt. Men det spelar ju ingen roll annat än för Apple som borde fixa det. D.S.

1
Bevaka tråden