Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har jag åkt på något virus/worm/trojan i mail.app?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För första gången sen jag skaffade mac har jag på allvar börjat bli orolig att jag fått någon skit i den.
När jag skickar mail med mitt crystone-konto från mail i os X får jag tillbaka ett brev från deras mailer-demon
med följande:

Citat:

Hi. This is the qmail-send program at mail.crystone.net.I am afraid I was not able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I have given up. Sorry it did not work out.

<bobbiefroberg@hotmail.com>:
Connected to 65.55.92.168 but sender was rejected.
Remote host said: 550 SC-001 (SNT0-MC3-F40) Unfortunately, messages from 83.168.226.33 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to Troubleshooting.

<bobbiejo45@hotmail.com>:
Connected to 65.55.92.168 but sender was rejected.
Remote host said: 550 SC-001 (SNT0-MC3-F3) Unfortunately, messages from 83.168.226.33 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to Troubleshooting.

<bobbieford54@att.net>:
204.127.208.75 does not like recipient.
Remote host said: 550 [PERMFAIL] att.net requires valid sender domain
Giving up on 204.127.208.75.

<bobbiejrr@msn.com>:
Connected to 65.55.37.104 but sender was rejected.
Remote host said: 550 SC-001 (COL0-MC3-F24) Unfortunately, messages from 83.168.226.33 weren't sent. Please contact your Internet service provider since part of their network is on our block list. You can also refer your provider to Troubleshooting.

Och så forsätter det med ett gäng adresser. Längst ner i botten är givetvis mitt originalmail och vem det är till och så vidare.
Trodde först att det var "fel" från Crystones sida, men det verkade det inte vara. För när jag skickar från min iphone får jag inte samma meddelande skickat till mig. Det är inte samma adresser varje gång utan de varierar.

Vafan är det här?

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-09-23 17:49

Shit. Ett Macvirus...

Larm, Larm , Larm, Damn Nation!

servern ser din post som skräpost

Virus och skräp är som tur är inte samma sak

ps. Din avatar verkar i alla fall ha fått virus

550 SC-001 betyder att mailet klassificeras som spam. Nu vet jag ju inte vad du skrev så klart.

Skickar du mail från iPhone med exakt samma inställningar och från samma IP-adress, alltså inte över mobilnätet?

Glömde skriva att du kan klicka på "troubleshooting" så ser du vad de olika koderna betyder ..

Mailar du via samma servrar från din iPhone som från din Mac?

Ursprungligen av PeeMaN:

För första gången sen jag skaffade mac har jag på allvar börjat bli orolig att jag fått någon skit i den.
När jag skickar mail med mitt crystone-konto från mail i os X får jag tillbaka ett brev från deras mailer-demon
med följande:

Och så forsätter det med ett gäng adresser. Längst ner i botten är givetvis mitt originalmail och vem det är till och så vidare.
Trodde först att det var "fel" från Crystones sida, men det verkade det inte vara. För när jag skickar från min iphone får jag inte samma meddelande skickat till mig. Det är inte samma adresser varje gång utan de varierar.

Vafan är det här?

Vi har samma problem dvs mail från servern om att våra mail inte når e-postmottagare. Så klart mottagare som inte var med i det ursprungliga mailet. Tydligen får Crystone in liknande fel (enligt deras externa support).

För mig luktar det hackad mail-server.....

Ursprungligen av Fredric Ollerstam:

Vi har samma problem dvs mail från servern om att våra mail inte når e-postmottagare. Så klart mottagare som inte var med i det ursprungliga mailet. Tydligen får Crystone in liknande fel (enligt deras externa support).

För mig luktar det hackad mail-server.....

har "test-skickat" lite till mig själv under kvällen och ibland får jag mail från daemon och ibland inte. Nu oavsett om jag skickar från mac eller iphone. Tror också på hackad mailserver.

För mail till min kära bror tror jag knappast kan klassas som skräp

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-23 20:38

Detta är 100% ett fel hos Microsoft.

Jag har varit med om detta för kunders räkning flertalet gånger, där Microsoft blacklistar deras IP då de i många fall gör massutskick som överskrider Hotmails/MSNs gräns för tillåtna mottagare. Då blacklistar de dem helt och inget mail går att skicka till dessa mottagare, då får de kontakta Microsoft och be dem snällt att lyfta på spärren.

Kort sagt, inget malware över huvud taget.

1
Bevaka tråden