Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa MacBook Air i Hongkong ? Fixa å,ä,ö?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag åker om en månad till Hongkong på semester. Noterade att MacBook Air kostar flera tusen under priserna i Sverige. Men dock kommer jag då sakna svenskt tangentbord, något som inte går att lösa. Dock stötte jag på ett program som heter ukulele som man kan anpassa layouten med? Någon använt det eller liknande och fått det att funka? Eller kan man med tangentkombination fixa å,ä,ö?

  • Medlem
  • Lund
  • 2012-09-23 09:00

Man kan välja tangentbordslayout i System Preferences/Language & Text/Input Sources. Sen gäller det bara att komma ihåg var de svenska tecknen finns; alternativt skaffa klisterlappar. Numera (10.8.2) kan man dessutom få fram å, ä, ö genom att hålla nere a resp o.

  • Medlem
  • 2012-09-23 09:12

Prisskillnaden är väl moms, som dessutom läggs på när du åker tillbaka med den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-23 12:52

Om du är ute i god tid kan du beställa en Macbook Air med svenskt tangentbord för leverans till ditt hotell med lokala priser. Gå in på Apple och beställ med en utländsk adress och du får leverans dit med lokala priser. I
Annars kan nämnas att i Mountin Lion får du å,ä, och ö genom att hålla nere a respektive o så kommer alternativen.

1
Bevaka tråden