Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alternativ DVD-brännare

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2012-09-22 23:44

Jag har tänkt köpa en MBP-retina. Funderar därför på om man ska köpa Apples DVD-brännare eller finns bättre alternativ som fungerar till senaste mac osx? Den är tänkt att få följa med retinan i väskan men även kunna användas stationärt till nästa iMac när den kommer (kanske saknar DVD). Kanske blueray?
Tar tacksamt emot alla synpunker. Format, pris, kapacitet, ljud ...

  • Medlem
  • 2012-09-23 00:42
  • Medlem
  • 2012-09-23 10:07

Varför stödja Sam Sung? Köp annat märke.

  • Medlem
  • 2012-09-23 01:07

trevligt pris men hur trivs den med osx och vilken programvara krävs för att prata med den?

  • Medlem
  • 2012-09-23 01:10

Jag såg tipset i en annan tråd här, så jag utgår ifrån att den passar valfritt brännarprogram. Har själv en extern DVD-brännare från Samsung, och det var bara plug and play. Själv använder jag Toast, men brännaren funkar lika bra med Apples egna, interna brännarfunktioner.

Ursprungligen av per s:

trevligt pris men hur trivs den med osx och vilken programvara krävs för att prata med den?

Jag köpte nedanstående från CDON för 300 spänn. Funkade direkt utan något trolleri. Mycket nöjd.

LaCie - LaCie Slim DVD±RW

  • Medlem
  • 2012-09-23 13:07

Tackar för tipsen
För/emot slot eller släde?
Är alla de här externa gjorda att slänga omkring med?
Ska man ladda in speciella drivrutiner?

Slot-in eller släde spelar ingen roll för mig, tycker jag. Släde tar även små skivor, typ gamla CD-singlar, vilket kan vara aktuellt för mig som rippar mycket ur min samling, men det är en ganska marginell företeelse.

Nej, min flyttas mellan skrivbordslåda och skrivbord. Den är i plats. Ingen "rugged" pryl alltså.

Drivrutiner behövs ej.

1
Bevaka tråden