Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krashbenägen Adobe InDesign CS 6

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fy va kraschbenägen InDesign CS 6 är.

Jag kör InDesign CS 6 och efter en krasch och återstarta programmet försöker den återställa dokumentet och kraschar igen…

Finns det inget som hindrar InDesign från att automatiskt återigen öppna det dokument man hade vid kraschtillfället? Varje gång det kraschat har jag skickat rapporten. De få gånger jag lyckats stänga dokumentet är programmet stabil… men sista tiden lyckades jag inte stänga fönstret innan kraschen är ett faktum.

Jag har försökt reparera behörigheterna men det hjälper inte.

Adobe InDesign CS 6 är det absolut sämsta produkten på min dator för närvarande. Jag har många andra program som INTE kraschar, övriga Adobe produkter kraschar inte.

Kör MacBook Pro 17" sent 2011, 8 GB RAM, 430 GB ledig på hårddisken
Kör Mac OS X 10.8.2 (12C54) (Mountain Lion)
Kör InDesign 8.0.0.370

Har kört Programuppdatering och Adobe Application Manager för att säkerställa att jag har de senaste av allt.

Senast redigerat 2012-09-22 12:20
  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-21 17:18

Jag känner igen symptomen från problem jag haft i tidigare versioner av Indesign (vi pratar typ CS4 eller så).

Om lösningen är densamma eller ej vet jag inte, men man kan ju hoppas att så är fallet.

Saken är den att jag – för den gamla versionen – presenterat en lösning på detta forum, men eftersom sökfunktionen fortfarande lämnar en del att önska så hittar jag inte relevant tråd.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-21 17:32
Ursprungligen av filuren:

Jag känner igen symptomen från problem jag haft i tidigare versioner av Indesign (vi pratar typ CS4 eller så).

Om lösningen är densamma eller ej vet jag inte, men man kan ju hoppas att så är fallet.

Saken är den att jag – för den gamla versionen – presenterat en lösning på detta forum, men eftersom sökfunktionen fortfarande lämnar en del att önska så hittar jag inte relevant tråd.

Denna?
http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/278597-indesign-kraschar-vid-varje-uppstart.html

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-21 17:40

Nope.

Det var länge sedan, och jag har för mig jag var trådstartare. Rönnbäck svarade, vad jag vill minnas, ”helt rätt”.

(Kanske mitt ego har satt mitt minne i spratt gällande det sista.)

Ursprungligen av filuren:

Nope.

Det var länge sedan, och jag har för mig jag var trådstartare. Rönnbäck svarade, vad jag vill minnas, ”helt rätt”.

(Kanske mitt ego har satt mitt minne i spratt gällande det sista.)

Du kanske lättare hittar din tråd om du klickar på "Mina inlägg" längst upp i 99mac sidan i Webfönstret?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-21 18:19

Skulle kunna ha med denna tråd att göra iallafall, men jag är inte säker.

http://www.99mac.se/mac-os-x-tillhorande-appar/258140-problem-lost-indesign-dokument-trasigt.html

Men, jag söker vidare lite senare ikväll.

  • Medlem
  • Neverland
  • 2012-09-21 20:21

Tyvärr, jag hittar inte.

Måhända är det jag söker bara ett fantasispöke. Jag blir mer och osäker ju mer jag letat.

Ursprungligen av filuren:

Tyvärr, jag hittar inte.

Måhända är det jag söker bara ett fantasispöke. Jag blir mer och osäker ju mer jag letat.

Det kanske var i ett annat forum?

Hursomhelst, så skall du, filuren, ha ett stort tack för din engagemang att försöka hjälpa mig!

Vet inte om det är så för dig, men när jag har problem med id är oftast pga ett "trasigt" dokument. I några fall hjälper det att skapa ett nytt dokument och lyfta över från det gamla.

Ursprungligen av pressplayontape:

Vet inte om det är så för dig, men när jag har problem med id är oftast pga ett "trasigt" dokument. I några fall hjälper det att skapa ett nytt dokument och lyfta över från det gamla.

Det brukar jag göra, men hur skall man skapa ett nytt dokument, när programmet automatiskt öppnar dokumentet efter krasch?
Därför skrev jag i början "Finns det inget som hindrar InDesign från att automatiskt återigen öppna det dokument man hade vid kraschtillfället?"

Senast redigerat 2012-09-22 12:20

På en pc hade jag nog högerklickat på den nya filen, valt "öppna med..." och fått igång programmet så om det låst sig på det sättet. Det måste ju rimligtvis finnas någon motsvarighet på mac?

Ursprungligen av GustafMA:

På en pc hade jag nog högerklickat på den nya filen, valt "öppna med..." och fått igång programmet så om det låst sig på det sättet. Det måste ju rimligtvis finnas någon motsvarighet på mac?

Den funktionen finns också på i Mac OS X. Men då InDesign alltid öppnar det dokument man hade uppe vid kraschögonblicket hjälper det inte om man försöker öppna samma eller annat dokument med "öppna med…".

Om man bara hade möjlighet att starta InDesign utan att öppna några dokument alls (t.ex. att hålla shift nere vid start av InDesign) så hade det varit perfekt. Så som Adobe har byggt har de gjort det möjligt att hamna i en oändlig loop, vilket är oförlåtlig miss av InDesigns programmerare. Det måste finnas ett sätt att avbryta denna loop och det är det jag är ute efter.

Töm denna mapp innan start Mac: User/Library/Caches/InDesign/[version]/InDesignRecovery

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Töm denna mapp innan start Mac: User/Library/Caches/InDesign/[version]/InDesignRecovery

Äntligen en lösning som funkar!

1000-tack, Richard! Nu kan jag börja jobba igen!

  • Medlem
  • 2012-09-22 16:26

Man kan flytta undan dokumentet som ska återskapas. Då säger InD att det inte kan hitta dokumentet och frågar om man vill återskapa senare. Svarar man "Nej" då slutar InD försöka öppna det.

Ursprungligen av Baron:

Man kan flytta undan dokumentet som ska återskapas. Då säger InD att det inte kan hitta dokumentet och frågar om man vill återskapa senare. Svarar man "Nej" då slutar InD försöka öppna det.

Denna lösning gjorde jag också (innan jag skapade tråden) och det funkade, men sist gjorde det inte och då kan man ta Richard Rönnbäcks lösning som alternativ.

Tack till er alla som engagerat er i mitt problem och försökt hjälpa mig. Jag är tacksam att någon löste det! Leve 99mac forum!

1
Bevaka tråden