Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6: Nya samtalsfunktioner

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

tycker att nya utseendet på "keypad" är mycket fult.

men de andra funktionerna är mycket välkommna!

Varför i all världen står det "Kan inte prata just nu…" följt av vad du sen vill. Till att börja med hatar jag när det står … och varför kan man bara välja en del av vad det ska stå i meddelandet som skickas? Trevlig funktion, men jag kommer inte använda funktionen just på grund av de där tre punkterna. Ser idiotiskt ut tycker jag. Må låta löjligt men så är det!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 22:55

Gillar de nya funktionerna. Är osäker på vad jag tycker om designen - Men kul med något nytt

Ursprungligen av korthoga:

Varför i all världen står det "Kan inte prata just nu…" följt av vad du sen vill. Till att börja med hatar jag när det står … och varför kan man bara välja en del av vad det ska stå i meddelandet som skickas? Trevlig funktion, men jag kommer inte använda funktionen just på grund av de där tre punkterna. Ser idiotiskt ut tycker jag. Må låta löjligt men så är det!

Instämmer!

Ursprungligen av korthoga:

Varför i all världen står det "Kan inte prata just nu…" följt av vad du sen vill. Till att börja med hatar jag när det står … och varför kan man bara välja en del av vad det ska stå i meddelandet som skickas? Trevlig funktion, men jag kommer inte använda funktionen just på grund av de där tre punkterna. Ser idiotiskt ut tycker jag. Må låta löjligt men så är det!

Det är ju bara att ändra så klart. Det är bara mallar.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-09-20 23:17

Att neka samtal med SMS har jag kunnat göra ända sen jag körde Windows Mobile på min HTC Touch Diamond? Om än inte lika smidigt. Så det är ingen "nyhet" egentligen. I Android är det det redan löst på ett liknande sätt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-20 23:32
Ursprungligen av ooskar:

Att neka samtal med SMS har jag kunnat göra ända sen jag körde Windows Mobile på min HTC Touch Diamond? Om än inte lika smidigt. Så det är ingen "nyhet" egentligen. I Android är det det redan löst på ett liknande sätt.

Nu är det ju inte Windows Mobile eller Android vi diskuterar så det är inte intressant här, eller hur?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden
  • 2012-09-23 15:57

Jättebra funktioner som kommer att användas mycket, men jag skulle gärna vilja ha möjlighet attgöra olika språkinställningar för olika grupper, tex alla förutom +46 samtal svaras på engelska, förutom +49 som får på tyska. Det är ju inte helt ovanligt nuförtiden att man dagligen har kontakt med folk från flera olika länder.

Om ni kollar in inställningarna under telefon så finns där lite möjligheter att lägga in olika meddelanden.

Ursprungligen av pmarriott:

Om ni kollar in inställningarna under telefon så finns där lite möjligheter att lägga in olika meddelanden.

Men meddelandet inleds väl i vilket fall som helst med "Kan inte prata just nu..."?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 08:33
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Men meddelandet inleds väl i vilket fall som helst med "Kan inte prata just nu..."?

Du skriver själv in vilka meddelanden du vill ha.

Ursprungligen av stile:

Du skriver själv in vilka meddelanden du vill ha.

Har ej testat funktionen, men det ser onekligen ut som att just delen "Kan inte prata just nu..." inte går att ändra....

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden
  • 2012-09-25 02:26
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Har ej testat funktionen, men det ser onekligen ut som att just delen "Kan inte prata just nu..." inte går att ändra....

Vad jag förstår så måste man ändra IOS språkinställningar för att just den delen ska ändras, men då ändras ju å andra sidan precis allt i hela luren. Dessutom kvarstår faktum att inledningen av meddelandet är statiskt. Idén är ju att kunna knyta olika meddelande-set till olika kontaktgrupper beroende på inkommande caller-id.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-25 06:03
Ursprungligen av Scuderia-F1:

Har ej testat funktionen, men det ser onekligen ut som att just delen "Kan inte prata just nu..." inte går att ändra....

Ok, jag tog för givet att det bara blev det man skrev, det var lite sämre då.

Ursprungligen av Scuderia-F1:

Men meddelandet inleds väl i vilket fall som helst med "Kan inte prata just nu..."?

Jag vet inte riktigt. Man skulle kunna tolka det så med tanke på texten längst upp på skärmen. Får ta och testa lite. Jag använder i princip aldrig funktionen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-24 06:37

Det är en bra funktion att man kan svara med sms när man inte kan ta ett samtal. Jag la direkt in tre olika meddelanden.

Jag har för mig att jag hade en liknande funktion på en Ericssonmobil för typ 10 år sen där jag kunde svara med ett sms, alltså innan smartphones fanns, någon som minns eller har jag drömt?

Ursprungligen av stile:

Det är en bra funktion att man kan svara med sms när man inte kan ta ett samtal. Jag la direkt in tre olika meddelanden.

Jag har för mig att jag hade en liknande funktion på en Ericssonmobil för typ 10 år sen där jag kunde svara med ett sms, alltså innan smartphones fanns, någon som minns eller har jag drömt?

Du har helt rätt, det har funnits i många många år. Smidig funktion.

Det verkar lite grann som att Apple utgår från att alla bara interagerar på ett språk. Man ställer in sin telefon på svenska och då har man bara möjlighet att inleda ett svars-SMS på svenska. Det var likadant på OS X och iWeb. Om datorn var inställd på svenska så blev alla standardtexter på sidorna man skapade på svenska. Men om man riktar sig till engelsktalande då? Detta var faktiskt den enda anledningen till att körde OS X på engelska, att kunna skapa sidor på engelska i iWeb. Här borde de vara generellt lite mer flexibla.

1
Bevaka tråden