Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera TiBook 400, värt det?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går i planerna att kanske uppgradera min Ti 400 med större hårddisk och mer minne.
Nuvarande system med 10GB HD och 512 Minne(2*256).

Min tanke är att köpa 1024 minne(2*512) som kommer kosta 2498 kr.
Dom finns här

Och en 40 GB HD som går på 1811 kr.
Här har vi den

Summa: 4309 kr

Frågan är om det är värt att lägga ut dessa pengar på en första modells TiBook?
Och kommer 512 mer minne göra så stor skilldnad?

Råd och rön uppskattas:)

Tilläggas är att jag jobbar lite med FCP och Logic.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-09 19:46

fungerar FCP och logic dåligt? på vilket vis?

börja med att byta hårdisk, helst snabbare, funkar datorn bra sen så kanske det räcker så. X behöver rätt mycket "takhöjd"

nästa steg tycker jag är att behålla en 256:a och lägga i en 512.

tycker spontant att 4000 är lite mycket att lägga direkt.

uppgradera stegvis.

så har jag gjort med min 550:a , 768 ram och 60GB hårdisk. just hårdisk bytet gjorde ju livet väldigt bekvämt

  • Medlem
  • 2003-07-11 08:41

Sitter ju själv med samma maskin och har under ett flertal tillfällen varit inne på samma bana med uppgraderingar. Sitter också och klurar på i vilka steg man ska ta uppgraderingarna. Jag har dock, trots många bra svar, inte riktig förstått hur en ökning från 384 - 768 mb samt ett HDD ökning från 4200 10Gb till 5400 >30Gb skulle te sig på maskinen. Dessutom skulle jag gärna ta emot tips på vilken HDD som är lämplig / bra / snabb / tyst och i en ok prisklass.

/Fredrik

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-11 11:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nifo
Dessutom skulle jag gärna ta emot tips på vilken HDD som är lämplig / bra / snabb / tyst och i en ok prisklass.

Kolla på xlr8yourmac. Deras uppgraderingsdatabas har fullt med rapporter från användare som bytt HD PBG4

http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso

IBMs Travelstardiskar är väl populärast tror jag.

Det känns som att Hårddisken är det största problemet nu, minnet får vänta ett litet tag.

Tack för info'n.

1
Bevaka tråden