Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 6 släppt nu

Tråden skapades och har fått 56 svar. Det senaste inlägget skrevs .

iCloud-tabbar? I molnikonen i respektive Safaris toolbar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 21:55

iOS 6 känns VÄDLIGT trevligt på min iPhone 4S.

- Kart-appen är snyggare och snabbare. Det låter vara osagt hur exakt den är men på söder i Stockholm verkar den mycket stabil. Några sökningar i Uppsala fungerar även det bra.

- AppStore känns som ett rejält lyft! Undrar bara varför en vanlig "list vy" inte finns kvar...

- Generell prestanda känns mycket bättre.

- Passbook kräver special-lösningar för att fungera (hade hoppats på att den tog emot godtycklig bild / PDF).

- Share-funktionen i appar känns bättre men lite dum. Varför visa "Facebook" och "Twitter" om man inte ens ställt in konton för dessa tjänster på sin lur?

- Mail känns fräscht. Märkligt man lagt till "Flagged messages" och "VIP's" men inte "Unread". Eller varför inte bara ha smart folders som i OSX?

- Safari's fullscreen-mode är grym! iCloud Tabs är trevligt också.

So far fungerar allt. Hoppas det håller...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 22:01

SIRI verkar fungera en del i Sverige nu också. Det är trevligt även om man måste prata engelska med henne.

Inte helt säker på att jag gillar all blåtoning på iphonen. Konstigt nog har de inte gjord det på paddan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 22:45
Ursprungligen av _Henrik_:

Inte helt säker på att jag gillar all blåtoning på iphonen. Konstigt nog har de inte gjord det på paddan.

Jag blev mycket skeptiskt initalt men efter någon timmes användning känns de svarta menyerna väldigt "ryska". Förvisso är de blå eventuellt lite mycket Candyland meets Disney... Apple är inte helt konsekventa här dock. Safari har blått interface men svart topp ex.

Lite smått och gott:
kr-knapp på tangentbordet.
När man gillar ett inlägg på 99mac skickas man inte överst på sidan.
Vid ny flik i Safari hamnar fokus på adressfältet istället för sökrutan. Mycket bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 22:47

GUI-features som är trevliga är den lilla skugga top + botten menyerna har. Mycket smakfullt!

Avsaknad av tabbar i fullscreen i Safari var en miss.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 22:54

Fortfarande är Apples nyttjande av stående och liggande appar skitzo som f-n. Varför fixar man inte det en gång för alla?

Share-knapparna blir ibland text-knappar och ibland bild-ikoner. Förvirrande. Inkonsekvent. Man borde också kunna välja hur / vad för share-val man vill ha.

Separata signaturer per mail-konto var på tiden.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 23:06

Att man ser var varje app ligger när man söker i Spotlight, awesome!

Att tab-baren har skärspår mellan ikonerna antar jag har att göra med att det inte hade gått att kombinera den gamla stilen med ljusblå toning och disig gradient med den grå stilen på baren. Lite synd, för jag vet vilken jag gillar bäst. :/

Denna tycker jag ser ut som en gammal bandspelare eller något.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 23:43
Ursprungligen av marcushedenstrom:

[ATTACH="CONFIG"]35044[/ATTACH]

Håller med om att dessa nya knappar är enormt mycket snyggare än tidigare! Däremot har en demente mannen hos Apple glömt att uppdatera en drös saker, däribland Phone.app som används tämligen flitigt.

Ursprungligen av Erik.dv:

Håller med om att dessa nya knappar är enormt mycket snyggare än tidigare!

I så fall håller du inte med mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 00:11
Ursprungligen av marcushedenstrom:

I så fall håller du inte med mig.

Mycket snyggare hur som helst, smaken är som baken…

Däremot vete tusan vad man tänkte med nya Phone-appen. Den ser nästan trasig ut tycker jag. Blått, grå/silver, svart, grönt… They are all over the place!

Senast redigerat 2012-09-20 00:27

Om jag zoomar in (i den nya kartappen) på t.ex Lycksele eller Umeå så blir bilderna gråa. Det är inte så om jag zoomar in på Stockholm eller Malmö. Är det så för er andra också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 23:50
Ursprungligen av breather:

Om jag zoomar in (i den nya kartappen) på t.ex Lycksele eller Umeå så blir bilderna gråa. Det är inte så om jag zoomar in på Stockholm eller Malmö. Är det så för er andra också?

Det verkar som vissa delar av satellit-databasen är i gråskala. Dåligt Apple!

Ursprungligen av breather:

Om jag zoomar in (i den nya kartappen) på t.ex Lycksele eller Umeå så blir bilderna gråa. Det är inte så om jag zoomar in på Stockholm eller Malmö. Är det så för er andra också?

När du tagit ett område med svartvitt, ta fram baksidan av kartan och välj "Rapportera problem", sen problem med satellitbild. Tillräckligt många som gör så så kanske det förändras. Svartvitt och dålig upplösning som i Umeå är katastrof. Sämre bilder över Stockholm också tycker jag.

Safari känns snabbare, rss-appen Pulse likaså. De youtubefilmer som jag bokmärkte i gamla appen finns i en egen mapp under bokmärken - prima

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Safari känns snabbare, rss-appen Pulse likaså. De youtubefilmer som jag bokmärkte i gamla appen finns i en egen mapp under bokmärken - prima

Vid en närmare titt ser jag att filmlänkarna i Safari nog snarare är sådana jag besökt på youtube med safari...fast jag är osäker. Googles app är värdelös. Iofs blir bilden bra på stor ipad skärm men den där möjligheten man tidigare hade att spara favoriter finns endast tillgänglig om man har Google konto...kanske har det iofs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 16:07
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Vid en närmare titt ser jag att filmlänkarna i Safari nog snarare är sådana jag besökt på youtube med safari...fast jag är osäker. Googles app är värdelös. Iofs blir bilden bra på stor ipad skärm men den där möjligheten man tidigare hade att spara favoriter finns endast tillgänglig om man har Google konto...kanske har det iofs

Håller med. Den verkar inte alltid ha koll på var man får åka. Enkelriktat? Äsch! Kör!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-20 00:39

WiFi+Cellular existerar inte på min iPhone eller iPad, det var en funktion som jag såg fram emot.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 09:43
Ursprungligen av zinned:

WiFi+Cellular existerar inte på min iPhone eller iPad, det var en funktion som jag såg fram emot.

Attans, jag också!

Ursprungligen av Erik.dv:

Attans, jag också!

Jag hittar inte heller det. Hade det i minst någon av betorna. De tycks ha plockat bort det.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-20 11:54
Ursprungligen av pmarriott:

Jag hittar inte heller det. Hade det i minst någon av betorna. De tycks ha plockat bort det.

Ja, den är bortplockad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-20 12:59
Ursprungligen av zappee:

Ja, den är bortplockad.

Mycket dåligt.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-20 10:39

10.8.2 verkar har fixat batteriproblematiken på MBP. Köpte min mid2012 med Lion och hade ca 6-7 timmar. Med ML sjönk den till 4 men nu verkar den vara återställd.
Fint som f@n

Vet inte om nån skrivit om detta men nynedladdade appar, även om man haft dem tidigare o tagit bort dem, får ett blått band med texten "NEW" diagonalt över övre högra hörnet på ikonen.

Läste på TUAW igår att Google redan ska ha en egen kartapp färdig...handlar bara om att Apple ska godkänna den

Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Läste på TUAW igår att Google redan ska ha en egen kartapp färdig...handlar bara om att Apple ska godkänna den

On the rumor that Google has submitted an iOS 6 Maps app and Apple is sitting on it

Nope.

Bevaka tråden