Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pris på PB 550 ???

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur mycket är det rimligt att jag begär för min Powerbook 550 MHz, 30 GB, 768 MB RAM, Airport - vanlig DVD ej combo-brännare. 20 månader gammal. Välskött.

Olle

8-9K enligt mactorgets beg-guide. 10 kanske med det extra minnet och airporten.
Men nu börjar väl alla PB-ägare att skrika...

Nja... att *tappa* nära 30.000 på 20 månader är helt ointresant, hade någon sagt 12.000 så hade jag KANSKE svalt det betet. Tror att nypriset med vad den har låg upp mot ca: 38.000. Behöver bara sälja den OM mitt senaste bilköp visar sig dra med sig kostnader som jag inte tänkt på... så jag kan behålla den tills vidare.

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-09 14:40

Jag tror nog du kan få 12 papp för den Olle. Men inte mycket mer...

Gav du verkligen 38 papp för den? Låter dyrt även med tillbehören.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Jag tror nog du kan få 12 papp för den Olle. Men inte mycket mer...

Gav du verkligen 38 papp för den? Låter dyrt även med tillbehören.

Låter onekligen väldigt dyrt, min PB 550 kostade då inte mer än 28 papp från AppleStore. Vilken ÅF köpte du från? Blå[email protected]ÅF:en?

Skulle jag få 12 papp för den här datorn är jag helnöjd. Jag har en jämnlika förutom att min HD bara är 20 GB.

Citat:

Skrevs ursprungligen av mattan
Gav du verkligen 38 papp för den? Låter dyrt även med tillbehören.

Enligt kvitton:

Powerbook - 30.093,75 SEK ( appleStore )
512 MB minne - 1.464,00 SEK (Mini-auktion www.powerpc.se )

Airport, uppskattningsvis 1.200,00 SEK

Så OK då, jag räknade lite fel då men minnet blev nog säkert bortåt 3.000 billigare då jag vann en auktion hos Palle så OM jag tar hänsyn till detta så var priset ungefär 35.000

Olle

  • Medlem
  • International user
  • 2003-07-09 17:25

Du tog i lite extra där ser jag, Olle...

Iom att du gav knappa 33.000 så kan du sälja den för runt 8.000 och bara tappa 25 papp!

Nu känns det bättre va?

Bättre men knappast *bra* Tycker det är riktigare att räkna själva marknadspriset då jag köpte allt... att någon annan ska dra fördelen av att jag roppade in ett minne hos Palle för en spotstyver... nä 12-papp ska jag allt ha ut eller annars får det vara, 8-papp känns bara helt fel. Hade det varit en 400 MHz Cube utan skärm så hade priset på 8-papp varit OK men detta är bra mycket mera.

8K för en Cube är ju ett våldsamt överpris...

Grattis... försök hitta en under det priset, ville jag ha en Cube så betalade jag gladeligen det.

Inga problem att hitta en för 6-7K. Har sett de som gått för 5!

Det enklaste sättet att få reda på hur mycket en vara är värd på marknaden är att försöka hitta en villig köpare. Jag kan tänka mig att det är svårt för Olle att få ut mer än 11 tusen för sin dator. Tyvärr.

Jag tror för övrigt man kan sälja en kub för 7 tusen utan större svårigheter. Anledningen att den står sig förhållandvis bra i pris är att det inte finns några egentliga nyköpsalternativ.

Men, som sagt. Marknaden bestämmer, inte proffstyckare som jag.

1
Bevaka tråden