Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.8.2 ute nu!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna finns som uppdatering i App Store nu, samtidigt som iOS 6.
Jag börjar med den sistnämnda först...

Mer om uppdateringen:
http://support.apple.com/kb/HT5460?viewlocale=sv_SE

Senast redigerat 2012-09-19 19:42

Allt är på väg ned hos mig. Men det går ju avsevärt snabbare med 10.8.2 än iOS 6.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-09-19 19:52

Finns väll liiite fler iPones än Macar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 20:12

Vill man som jag installera 10.8.2 Combo, så finner Ni den nedan:

OS X Mountain Lion Update v10.8.2 (Combo)

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-09-19 22:17

Någon som lyckats ta emot meddelanden som skickas till "numret" istället för "mailen"?

Kan fortfarande inte lägga till något telefonnummer någonstans vad jag märker.

  • Medlem
  • 2012-09-19 22:18

nope, letar efter samma inställning jag med. Mina sms som skickas till mitt telefonnummer dyker bara upp i telefonen so far..

Funkade fint för mig, efter jag installerat iOS 6 på iPhone.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-09-19 22:44

Nu lyckades jag....loggade ur imessage ur alla enheter, dator, ipad, telefon....sen började jag med telefonen...sen datorn...sen ipaden..funkar!

  • Medlem
  • 2012-09-19 22:51
Ursprungligen av bjornfot:

Nu lyckades jag....loggade ur imessage ur alla enheter, dator, ipad, telefon....sen började jag med telefonen...sen datorn...sen ipaden..funkar!

Jag behövde göra samma sak. Dock har jag ett nytt problem med iMess.

Mellan iPad och iPhone syncar det perfekt. På mina macar (mb air, imac) däremot dyker bara min kontakts meddelanden upp, men inte mina egna. Alltså konversationen följer inte med - men väl meddelanden från den jag messar med. Det kommer ju onekligen göra det svårt att följa en konversation.

Båda mac:ar är inställda på att använda telefonnummer. Förslag på åtgärd?

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2012-09-21 17:05
Ursprungligen av bjornfot:

Nu lyckades jag....loggade ur imessage ur alla enheter, dator, ipad, telefon....sen började jag med telefonen...sen datorn...sen ipaden..funkar!

Jag testade att logga ur från imessage på alla enheter men meddelanden dyker ändå inte upp på min dator.
Kan inte heller skicka meddelande från min dator till någon annan än mig själv, på datorn. Alltså, när jag skickar meddelande till mig själv från datorn dyker de bara upp på datorn. När jag skickar från min iphone, dyker de upp på iphone och ipad.
När jag försöker skicka från min dator, till någon med imessage i min kontaktlista, får jag bara röda utropstecknet.
Vad går fel?
Förut funkade iaf att skicka, även om det alltid kom från mitt apple-id..

Ursprungligen av almlof:

Jag testade att logga ur från imessage på alla enheter men meddelanden dyker ändå inte upp på min dator.
Kan inte heller skicka meddelande från min dator till någon annan än mig själv, på datorn. Alltså, när jag skickar meddelande till mig själv från datorn dyker de bara upp på datorn. När jag skickar från min iphone, dyker de upp på iphone och ipad.
När jag försöker skicka från min dator, till någon med imessage i min kontaktlista, får jag bara röda utropstecknet.
Vad går fel?
Förut funkade iaf att skicka, även om det alltid kom från mitt apple-id..

Och du har exakt samma mailadress(er) + mobilnummer registrerade på alla enheter?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2012-09-19 22:40

Hmm...knasigt...trycker jag avaktiverat och aktiverat allt en gång till nu men får det ändå inte att funka....

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-19 23:48

Någons klocka som ställt fram sig en timme?

Hej!

I facebookintegrationen upptäckte jag någonting riktigt irriterande, hela min facebookvänskrets födelsedagar synkades med ical! någon som vet hur jag får bort dessa?

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Hej!

I facebookintegrationen upptäckte jag någonting riktigt irriterande, hela min facebookvänskrets födelsedagar synkades med ical! någon som vet hur jag får bort dessa?

Klicka bort kalender i Facebook-inställningarna?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 17:43

Att kalendrar man prenumererar inte ligger under Prenumerationer utan under iCloud bara.
Att man nu kan sortera i Anteckningar men inte i Påminnelser.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2012-09-21 19:11

ja. samma.
alla har mitt mobilnummer som "börja nya konversationer från"
och alla har mitt mobilnummer, min gmail och min @me-adress. t.o.m. i samma ordning.
alla använder samma apple-ID.
det sjuka är att innan 10.8.2 fungerade det iaf att skicka från Messages på Macen även om sync inte funkade.
nu står allt stilla.
Har stängt av/avaktiverat imessage på samtliga enheter, stäng av prgrammet, rebootat iphone+ipad, startat meddelanden, sen aktiverat imessage igen. nada. händer inget. får bara

förstår inte vad som är fel..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-21 19:18

Om du får det vita/röda utropstecknet så klicka på det och välj skicka igen så kommer det säkert funka att få iväg meddelandet.

Det är ingen lösning på problemet om det fortsätter men när jag gjort så har det sen funkat.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2012-09-21 19:46

ne. funkade inte för mig. fick bara nya utropstecken.

däremot tror jag det har löst sig nu...!?

jag gick in i GO(+option key)->library->preferences och tog bort "com.apple.imessage.bag.plist" och helt plötsligt, efter omstart, började meddelanden ticka in och nu går det lysande att skicka..

Senast redigerat 2012-09-21 20:17
1
Bevaka tråden