Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 14.2.4 med förbättrat Outlook och stöd för retina släppt!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Office för Mac 2011 14.2.4 uppdatering innehåller följande förbättringar:

2011 Office för Macintosh stöder nu näthinnan rendering på Mac-datorer är utrustade med en näthinnan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 21:17

"näthinnan"

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-09-19 22:13

Har uppdaterat genom att ladda ner fil från deras hemsida. Då uppdateringsfunktionen inte hittade något nytt. Versionsnumret är nu 14.2.4 men inte fasen är det någon som helst skillnad på kvalitén på texter och ikoner i officeprogrammen för det. !? Någon som lyckats få någon skillnad. Jag kör svensk version.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-09-19 22:17

Öh!? Hur får jag bort bocken "Öppna i låg upplösning"?

Att låsa upp låset längst ner till höger i rutan hjälper inte.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-09-19 22:34

Aha... sådär ser det visst ut när programmen INTE är uppdaterade för Retina. Undrar vad som menas med stöd för "näthinnan rendering". Tydligen är det inte Retina Support som avses.

  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2012-09-19 23:34

Fixat.

Om du uppdaterat och inte ser någon skillnad i officeprogrammen så är detta lösningen. Hittade det bland kommentarerna på theverge.com.

Citat:

Typical Microsoft installer, it doesn’t clear the cache so OSX is using a cached version of the old .plist file in each application. Don’t worry if you don’t understand, it’s simply to fix. You need to touch each of the updated applications: Word, Excel and PowerPoint.
First, open the Applications folder then open the Microsoft Office 2011 folder. You should be able to see the Office applications there. Now open a Terminal window.
For each app (Word, Excel, PowerPoint), you type "touch " (note the space) into terminal but don’t press return. Drag Word into the terminal window and the full path of the app will complete so it looks something like this:
RobotPi$ touch /Applications/Microsoft\ Office\ 2011/Microsoft\ Word.app
Now press return. Nothing will appear to have happened. Don’t worry. Do the same and touch Excel and PowerPoint.
Now when you open each app, it should be fixed

Funkade för mig... men det är inte fullt retinastöd. Det är Microsofts version av Retinastöd, vilket betyder att vissa saker är uppdaterat för retina andra inte. Man blandar lite hej vilt alltså.

Ursprungligen av Spooky:

Funkade för mig... men det är inte fullt retinastöd. Det är Microsofts version av Retinastöd, vilket betyder att vissa saker är uppdaterat för retina andra inte. Man blandar lite hej vilt alltså.

Lite ungefär som ikonerna i Windows då? Vissa har ju samma utseende och storlek - och därmed lika pixliga - sen Win 98...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-20 11:58

Typiskt MS, att uppdatera lite pö om pö. I 14.2.5 kommer antagligen alla de symboler de hunnit med att uppdatera då. Olika sätt att se på saken. Gillar Apples sätt mer.

1
Bevaka tråden