Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktarna på 6200 trots runt 35 grader.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skene, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
  • 2012-09-19 16:02

Tjenare. Igår när jag satt vid min mbp 8.1 så gick helt plötsligt kernel_task upp till 300% och fläktarna gick på max. Har hittat en tråd som löser kernelproblemet här: “Fixing” kernel_task CPU Problems in MacOS Lion 10.7 | rdoxenham.com
Min kernel_task är som sagt normal nu, men fläktarna ligger fortfarande på 6200. Går igång direkt efter jag startat datorn. Gjort Pram samt Nvram reset, även smc. Den är inte mkt använd och att fläktarna skulle vara fulla med skit är tvek tycker jag.
Kollar Istat Pro och inget ser konstigt ut där heller.

Så, tips som skulle kunna hjälpa mig är oerhört uppskattade, ingen garanti kvar, är fattig student som helst inte gräver i datorn för mycket, men alla hints är uppskattade.

Ha de gott//Peter

  • Medlem
  • Skene, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
  • 2012-09-19 16:10

Screenshot.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-19 16:46

Testa ladda hem smc fancontrol och se om du kan sänka hastigheten med det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-19 16:54
Ursprungligen av Json_81:

Testa ladda hem smc fancontrol och se om du kan sänka hastigheten med det.

Du menar precis det programmet som han har i bakgrunden på sin screenshot? ...

  • Medlem
  • Skene, Västra Götalands Län, Sweden, Sweden
  • 2012-09-19 19:15

Har nu lyckats sänka genom att skriva in ett command som styr smc fan control i terminalen, skulle dock gärna göra ett script av det men vet inte hur man gör scripts, står vad som ska stå här Limiting the MAX fan speed on the MBA via smcFanControl - Page 2 - MacRumors Forums. Så om någon hade lust att förklara det för mig vore det superschysst!

1
Bevaka tråden