Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur funkar Thunderbolt Display

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Funderar på att byta ut maskinparken här hemma och köra varsin bärbar + en Thunderbolt Display.

Den som har behov av större arbetsyta kopplar in sin bärbara i skärmen.

Hur funkar det, blir det utökat skrivbord eller samma bild på båda skärmarna? Kan man välja vilket som?

Oklart om vi kommer att köra MBA eller MBP eller både och.

Andra tankar kring detta, för- och nackdelar?

Ursprungligen av Mutant:

...Hur funkar det, blir det utökat skrivbord eller samma bild på båda skärmarna? Kan man välja vilket som?...

Du kan välja.

Ansluta flera bildskärmar till datorn

  • Medlem
  • Eksjö
  • 2012-09-21 00:50

Hej, jag har en Thunderbolt display kopplad till min MBP 13", när locket är öppen på laptopen så har du två skärmar där du kan välja vilken sida om datorn du vill ha thunderbolt displayen. Stänger du locket så speglas allt på thunderbolt displayen. Tror även att du kan när locket är öppet göra likadant men det är något jag aldrig har provat. Det enda negativa med displayen är att ytan är väldigt glansig vilket gör att under dagen reflekteras mycket av min omgivning (bor nästan i ett växthus ). Kanske finns den med anti glare ytan vad vet jag.
Som sagt det är den enda nackdelen, förövrigt är jag supernöjd. Har även en hårddisk inkopplad till usb uttaget baktill och kör den som time machine.

1
Bevaka tråden