Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook pro mid 2009 behålla eller köpa ny?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2012-09-18 23:56

Idag har jag en 13 tums mid 2009 MBP med en 4a i ram, batteritiden är helt okej och den fungerar i övrigt helt okej FÖRUTOM att den blir rejält varm och tryckknappen på plattan har börjat ge sig lite... Men som studerande lägger jag gärna inte 10 000 på en ny MBP och undrar då - är den inne på sista versen eller kan jag fixa mitt värmeproblem och köra vidare ännu ett år?

Vore evigt tacksam för synpunkter och svar!

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2012-09-19 07:09

SSD och mer RAM så är den så gott som ny.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-19 17:26

Dammrengöring och sedan en omställning av touchplattan så du slipper trycka på den, utan bara använda dubbel-tap så
kanske det blir roligare.

Installera sedan en programvara som berättar hur varm den blir, och kolla så att exempelvis inte flash i webbrowsern ligger och suger CPU.

Vad har du för CPU-last normalt (när den blir varm)?

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2012-09-19 20:29

Tack för era svar, kände att jag närmar mig kaos mer och mer....
Plattan har jag överseende över, det är inga problem. Men som du säger med värmen, jag ska se till att installera något typ av mätare för värmen!

Men det som framförallt drar upp den i värme är just streaming av film/klipp & youtube. 3 minuters youtubeklipp och den är för varm för mitt knä.. Känns riktigt surt och vet inte riktigt om det finns så mycket att göra? Plocka isär den och rengöra den från dam och dylikt kanske?

Om det blir så varm så fort borde ju fläktarna låta en del om dom nu fungerar dvs.

Jag har i litet program som heter Istat nano som ger en ganska bra överblick.

1
Bevaka tråden