Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Retro: Motorola ROKR - första telefonen med stöd för iTunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 17:11

Det är en rolig Keynote att titta på. Först ser man hur Jobs närmast med avsmak lanserar ROKR. En stund senare plockar han fram första generationens Nano ur myntfickan i jeansen. Inte mycket av pressens bevakning kom att handla om ROKR om man säger så...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 17:33

En sådan har jag haft!

Bör jag skämmas?

Senast redigerat 2012-09-13 23:20

Hittade lite fina citat från den här tråden:

http://www.99mac.se/mobiltelefoner-surfplattor/84104-motorola-rokr-arets-besvikelse.html

acke:
"Förstår dock inte vad iPod har i namnet på en framtida mobiltelefon att göra. Känns mer Microsoft än Apple med en sådan lösning."

Anders täpp däremot låg inte långt ifrån sanningen i sin analys:
"Apple har väl bedömt att de inte hann skapa en egen telefon inom rimlig tid. Rimlig tid är NU - året då musiken smyger över till telefonerna (från ipod etc). Apple måste vara med nu hur fula telefoner ens samarbetspartner än smackar ihop. Jag skulle bli förvånad om inte Apple släpper en "riktig" itunes-mobil inom ett år. Så här kan det inte se ut."

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-09-13 23:04

Reklamen var helt klart mycket bättre än telefonen Iggy , Questlove, Bootsy, Common, Alanis, Beethoven, Little Richard, Biggie en Blåsorkester och Madonna med fler ser man ju inte varje dag tillsammans i en reklamfilm.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2012-09-15 18:07

Såldes verkligen den iTunes-bestyckade E398 i Sverige? Jag hade en E398 och anledningen till att den floppade var att den var oanvändbar med iTunes eftersom överföringshastigheten, och överhuvudtaget kommunikationen mellan telefon och dator, var fullständigt katastrofal.

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2012-09-18 08:34
Ursprungligen av planB:

Såldes verkligen den iTunes-bestyckade E398 i Sverige? Jag hade en E398 och anledningen till att den floppade var att den var oanvändbar med iTunes eftersom överföringshastigheten, och överhuvudtaget kommunikationen mellan telefon och dator, var fullständigt katastrofal.

Den såldes i Sverige, fick en sån som en demo av Motorola. Den sög dock. Minns jag inte fel så var alla Telia låsta.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-18 18:23

Är det någon som kan förklara den här meningen för mig:

Citat:

Det var inte Apples stoltaste ögonblick, och det var resultatet av ett samarbete som dåvarande Apple-VD:n Steve Jobs ville stoppa.

Ville Steve Jobs stoppa den hade han gjort det!

Sålde ett gäng ROKR då det begav sig och hade en själv som jag fick av Motorola, inte den mest lyckade produkten Motorola släppt. Lite nostalgi, ska se om jag har den kvar.

1
Bevaka tråden