Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte ladda ner program?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-09-18 16:33

Jag tänkte uppdatera MacTubes idag till den nya versionen 3.1.5 men fick detta meddelande när jag skulle öppna programmet?

”MacTubes” kan inte öppnas eftersom det kommer från en oidentifierad utvecklare.
Dina säkerhetsinställningar tillåter bara installation av program som kommer från Mac App Store eller identifierade utvecklare.

Är det någon som har en lösning?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-09-18 16:43

Jag kör på senaste OS 10.8.1

I Inställningar->Säkerhet & Integritet->Allmänt hittar du i nedre halvan inställningar för detta.

Under Systeminställningar -> Säkerhet och Integritet -> Allmänt. Där kan du aktivera att OS X tillåter program från okända utvecklare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-12-15 21:02
Ursprungligen av barbapappa_86:

Under Systeminställningar -> Säkerhet och Integritet -> Allmänt. Där kan du aktivera att OS X tillåter program från okända utvecklare.

Ehh, kanske en dum fråga. Men hos mig är den biten "dimmad" och ej klickbar. Nu löste det sig ändå med tipset om högerklicka men nån som har tips?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-12-15 21:05
Ursprungligen av SirAgi:

Ehh, kanske en dum fråga. Men hos mig är den biten "dimmad" och ej klickbar. Nu löste det sig ändå med tipset om högerklicka men nån som har tips?

I nedre vänstra hörnet ser du ett hänglås. Har du klickat på det och skrivit i ditt lösenord för att låsa up panelen?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-09-18 16:51

Grymt mycket tack

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-18 17:06

Utan att aktivera detta kan du också högerklicka på filen och välja öppna, då kan man välja att
gå förbi skyddet även om man har det aktiverat

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-09-19 14:52
Ursprungligen av kainen:

Utan att aktivera detta kan du också högerklicka på filen och välja öppna, då kan man välja att
gå förbi skyddet även om man har det aktiverat

Japp, detta skall vitlista appen så att man även slipper frågan i framtiden.

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2012-09-18 17:24

Det låter smart, tack!

1
Bevaka tråden