Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Harman Kardon AE

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det misstaget har man ju gjort: testat och köpt ett par flashiga lurar som låter grymma inne hos Hi-Fi Klubben, satt dem på sig och gått ut i trafiken på gatan innanför, vänt efter 10 meter och lämnat tillbaka dem. Nej, efter att ha testat diverse hörlursmodeflugor genom åren har jag insett att dyrt inte alltid innebär bra och att det enda som alltid funkar är rejäla utanpåhörlurar. Själv fastnade jag tidigt för Sony och just nu kör jag Sony MDR-XB300.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-18 09:33

Jag måste bara fråga, om de lurarna för ett par månader sedan var bland det bästa du testat... varför förpassade du dem till ryggsäcken istället för att använda dem? Vad hade du för standardlurar som du var mer nöjd med?

Ursprungligen av kainen:

Jag måste bara fråga, om de lurarna för ett par månader sedan var bland det bästa du testat... varför förpassade du dem till ryggsäcken istället för att använda dem? Vad hade du för standardlurar som du var mer nöjd med?

Jag hade de i ryggsäcken då de skulle tillbaka till leverantören idag, så det var ren slump att jag upptäckte detta. Sennheiser MM-50i är de lurar jag brukar använda.

Jag har kört med Sennheisers MM-50i-lurar i flera år nu. Dyra, kanske inte världsbäst men tillräckligt bra för att de ska fungera varje dag.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2012-09-18 16:18

Lyssnade du med samma ljudenhet nu som du gjorde vid förra testet?
Kan det inte vara så att du blev mer negativ nu på grund av vädret och tiden?
Att dessa skulle låta så dåligt som du tycker har jag svårt att tro men jag har inte provat dessa själv så vem vet.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-09-20 22:05

Det låter väl inte orimligt att Joacim i en helt annan lyssningssituation med mycket mer buller upplevde lurarna som sämre, tycker jag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-11 16:25

Kommentar från tillverkaren:
Tack Joacim för dina tester. Har läst båda recensionerna och använt harman/kardon AE ute i Stockholms höstväder och på en del flygresor. Normalt sett brukar jag inte kommentera recensioner men här känns det som det är på sin plats.

Som alltid med hörlurar och speciellt med in-ear är det viktigt att de sitter rätt och att man använder rätt storlek på silikon eller skummgummikuddarna Det är det som verkar ha gått snett här. Med fel storlek eller om man inte trycker in hörluren ordentligt i örat så blir det precis som Joacim beskriver, lite bas och dålig ljudisolering. Nu framgår det inte vilken av kuddarna som använts. Vilka kuddar har använts? Har det varit olika mellan testerna?

Själv använder jag Comply skummkuddarna och i mina öron sitter de bekvämt, stänger ute annat omgivande ljud och det finns ett bra basregister. Både i på flyget och på gatan. Jag har jämför med AKG K3003 som referens och AKG K370. harman/kardon AE har en tydligare och fylligare bas än AKG. Prova och spela tex Kaney West Clique, Toto I Will Remember.

Angående kylan från aluminiumet har jag inte provat och kyla ner dem först utan använt dem ute vid 8-12 grader och aluminiumet har värmts upp av örat så det har inte varit något problem.

Jag vill vara helt öppen med att jag jobbar för Harman och detta är min personliga åsikt om hörlurarna.

Mvh
Joakim
Harman Nordic

Hej,

jag använde de kuddar som följde med hörlurarna och som jag skrev i testet så kändes det som de satt bra och ljudet var bra när jag testade dem i somras, men nu när det blivit kallare så kändes det helt fel. Ni har fått tillbaka lurarna så jag kan inte testa om den tyvärr, men tack ändå för din feedback.

Joacim

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-10-11 16:30

Vilken av de kuddarna som följde med använde du? De i silikon eller skum? Kan det vara så att de inte satt lika bra vid andra testen?

De var svarta vill jag minnas. Använde samma vid båda tillfällena.

1
Bevaka tråden