Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inför kvällens stora event

Tråden skapades och har fått 219 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Beställde mig ett par earpods igår. Får se hur de är när de kommer om några dagar.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-13 21:27

Kan vi skippa Stockholms busstrafik snacket i denna tråd tack, och återgå till trådens ämne ?

Ursprungligen av CUBEIS:

Kan vi skippa Stockholms busstrafik snacket i denna tråd tack, och återgå till trådens ämne ?

Jag måste ha missat något. Vilket är "kvällens stora Apple-event?

Jag hade för mig att man skulle kunna förhandsbeställa iPhone 5 även i Sverige från och med idag, men det verkar bli lång näsa på det.

Ursprungligen av CUBEIS:

Tyvärr så kan inte Apple ta igen det tappade försprånget dom tappade med lanseringen av iphone 4S som egentligen borde varit en iphone 5 vid det tillfället, spelar ingen roll vad Apple släpper för nyheter

Ursprungligen av CUBEIS:

jag tror att tåget har gått för Apple, man gjorde ett strategiskt misstag och underskattade Samsung när man försökte upprepa succen med (iphone 3g- iphone 3gs) kontra (iphone 4 - iphone 4S) med sin 3.5 tums skärm. För liten skärm för seriös surf.

Ursprungligen av CUBEIS:

Vi får se om Apple kan resa sig och presentera något helt revolutionerande vilket är ett MÅSTE .

Ursprungligen av CUBEIS:

Grav allvarlig vänta och se men jag önskar Apple allt gott det kan dom behöva.

Ursprungligen av CUBEIS:

Självsäkerhet har ingen mobil tillverkare råd med, (inte ens Apple), men kanske du som trogen apple fans men inte länge till, tyvärr måste jag säga.

Ursprungligen av CUBEIS:

För att iPhone 5 ska sälja bra och man ska hålla och förhoppningsvis öka sin marknadsandel, det är väl ändå poängen med att driva ett företag man kan väl inte bara slå sig till ro i mobil branschen.

Ursprungligen av CUBEIS:

Det är år 2012 nu om någon missat det

Ursprungligen av CUBEIS:

tur att Jobs ande fortfarande vakar över Apple dom kan behöva det

Hej! Tittar bara in för min första (av många) påminnelser om det du skrivit ovan (i den numera stängda tråden).

Apple Announces Over Two Million iPhone 5 Pre-Orders in First Day of Sales - Mac Rumors
iPhone 5 Pre-Orders Set New Sales Record for AT&T - Mac Rumors

Ursprungligen av Capeman:

Hej! Tittar bara in för min första (av många) påminnelser om det du skrivit ovan (i den numera stängda tråden).

Apple Announces Over Two Million iPhone 5 Pre-Orders in First Day of Sales - Mac Rumors
iPhone 5 Pre-Orders Set New Sales Record for AT&T - Mac Rumors

Många (mig själv inkluderad) blir "tvingade" att köpa ny telefon. Apple har ju gjort ett smart eko-system där du är tvungen att uppgradera din hårdvara varannat år om du vill ta del av de fördelar och nya funktioner som mjukvaran har att erbjuda. Bara för att iphonen SÄLJER bra betyder inte det att man har tappat mark i kategori funktion/specifikation gentemot konkurrenter. Apple har byggt ett smart system som är "jobbigt" att bryta sig ur. Svårare än så är det inte.

Ursprungligen av PeeMaN:

Många (mig själv inkluderad) blir "tvingade" att köpa ny telefon. Apple har ju gjort ett smart eko-system där du är tvungen att uppgradera din hårdvara varannat år om du vill ta del av de fördelar och nya funktioner som mjukvaran har att erbjuda. Bara för att iphonen SÄLJER bra betyder inte det att man har tappat mark i kategori funktion/specifikation gentemot konkurrenter. Apple har byggt ett smart system som är "jobbigt" att bryta sig ur. Svårare än så är det inte.

Fast just när det gäller iPhone 5 så tycker jag inte det är speciellt mycket funktioner som kunde implementerats på en 4S som inte blivit implementerade. Jag tänker inte byta upp mig från min.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-17 22:29

Sedan så är det väl inte direkt lättare att bryta sig ur Android-träsket om man skulle vilja hoppa på iOS-tåget, samma sak där med redan köpta appar som man då inte längre kan nyttja, etc etc.

Ursprungligen av zinned:

Sedan så är det väl inte direkt lättare att bryta sig ur Android-träsket om man skulle vilja hoppa på iOS-tåget, samma sak där med redan köpta appar som man då inte längre kan nyttja, etc etc.

App-biten är ju en aspekt. Men om du kör android är det enklare att byta med kalender och sync och hela klabbet som jag förstår det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-17 23:04

Det är väl bara att synca ut kalenderposterna mot Google calender. Och spara Kontakterna dom .vcf, om man nu vill lämna iOS.

Bevaka tråden