Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Diablo 3 och ny MacBook Air

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Jag funderar på att köpa en MacBook air 11" med i7 processor

Vill kunna spela Diablo 3 utan besvikelse så att säga. Spelar spelet mest hemma på PCn eller ibland stationära Mac PRO
Vill ha en liten tunn dator att bära med sig.

Inga jättekav på bästa grafik så klart.

Men är det så att jag måste välja i7 framför i5?

4gb ram räcker?

/Phillip

Jag har provat D3 på min 11" air.. minst bra modellen som man får på mediamarkt för 8999:-..Det funkar helt okej..bara provat spela själv, enda invändningen jag har är att skärmen är lite liten för att kunna se tydligt. Text är svårtläst mm..men ska du komplettera ditt D3-spelade så är det fullt tillräckligt. i5 eller i7 vågar jag inte svara på..

Ok! Låter bra! Blir nog 11" med i7

Vad tror du om retina? När kommer MacBook air med retina? Redan i år? Nästa år? Priset lär väl stiga?

Ursprungligen av nevarakka:

Vad tror du om retina? När kommer MacBook air med retina? Redan i år? Nästa år? Priset lär väl stiga?

Endast Apple vet men det ryktas iaf om en MBP 13" med retina iår.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2012-09-15 19:22

I5 eller i7 spelar ingen roll för diablo, det är grafikkortet som begränsar i det här fallet.
Satsa hellre på 8gb ram.

Men om det skulle komma en Air med retina skulle väl inte priset ligga kvar på runt 10.000:- ?

Ursprungligen av nevarakka:

Men om det skulle komma en Air med retina skulle väl inte priset ligga kvar på runt 10.000:- ?

Det vet vi inte just nu

Med tanke på macbook med retina nu är den inte jättebillig

vet inte hur det är med air, men min macbook pro (tidigt 2011) blir MYCKET varm och batteriet sugs ut på nolltid när jag spelade diablo 3.
så fick sitta med kabel i hela tiden och var jobbigt att sitta och spela med datorn i knät då den blev så varm (men nästan ännu jobbigare att sitta framåtlutad i soffan och ha datorn på soffbordet)

1
Bevaka tråden