Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store-appen nu i Sverige

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intressant felstavning i fönstret längst upp till höger i artikeln: "kreditcort"

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-14 22:02
Ursprungligen av Cogito ergo Mac:

Intressant felstavning i fönstret längst upp till höger i artikeln: "kreditcort"

Jag tror det är den stavning som Apple valt och som kommer att få stort genomslag snart.

Skarpsynt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-19 04:32
Ursprungligen av Adrian B:

Skarpsynt!

Skarpsynt? Ser man inte den felstavningen borde man kanske krypa tillbaka till dagiset innan föräldrarna blir oroliga.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-14 12:18

EasyPay verkar ju helt suveränt, slippa stå i kö

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-14 14:46

Sååååja! Nu äntligen händer det lite grejer här i Sverige. Undra om dom kommer vara bättre på återköp/reklamationer etc än alla ÅF/APR:er i hela Sverige är(?)

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-14 14:49
Ursprungligen av crayzee:

Sååååja! Nu äntligen händer det lite grejer här i Sverige. Undra om dom kommer vara bättre på återköp/reklamationer etc än alla ÅF/APR:er i hela Sverige är(?)

Garanterat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-14 14:54
Ursprungligen av zinned:

Garanterat.

Hoppas för dom suger och jag har ändå jobbet på 2 av dom största i Sverige. Inte deras fel men tex Elgiganten är oslagbara och jag handlar hellre där då jag vet att jag kan lämna tillbaka skiten om det inte blir som jag hade tänk etc. Har blivit mer så på senare tid när man ska testa prylar etc

Apple är ganska bra på det som Steve brukade tala om som "the best shopping experience on the planet".
Gör det lätt för en potentiell kund att köpa, när han/hon är som mest sugen på att göra det, innan några minuters eftertänksamhet gör att man inte genomför köpet.

Som Apple skriver "We want shopping for our products to be as easy as enjoying them".

Tror att fler företag skulle må bra av att tänka igenom och förbättra sin egen "shopping experience".

  • Medlem
  • 2012-09-15 13:10

Hämtade Apple Store-appen men den är på svenska.
Går den att köra på engelska?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-15 14:39
Ursprungligen av Zepto:

Hämtade Apple Store-appen men den är på svenska.
Går den att köra på engelska?

Den borde väl ändra sej om du ställer in iPhonen på engelska.

Ursprungligen av kenjon:

Den borde väl ändra sej om du ställer in iPhonen på engelska.

Tyvärr inte.

Om man är i en AppleStore och shoppar varje vecka så är ju denna app bra att ha

  • Medlem
  • 2012-09-15 14:39

Hur ofta är det mer än några minuters kö i en (svensk) Apple store?

  • Medlem
  • 2012-09-15 14:48

Varför vill man ha den på engelska?

Ursprungligen av Baron:

Varför vill man ha den på engelska?

För att man kör resten av systemet och apparna på engelska kanske? Och nej, vi ska inte ta diskussionen om OS/program på svenska eller engelska, det gjorde vi nyss.

  • Medlem
  • 2012-09-15 14:51
Ursprungligen av Capeman:

För att man kör resten av systemet och apparna på engelska kanske? Och nej, vi ska inte ta diskussionen om OS/program på svenska eller engelska, det gjorde vi nyss.

Det är för konsekvensens skull, alltså. Speciellt...

  • Medlem
  • 2012-09-15 15:37
Ursprungligen av Baron:

Varför vill man ha den på engelska?

I det här fallet handlar det om en person som bor i Sverige men inte kan svenska.

Det där med språket kändes ju lite tokigt. Det är ett högst legitimt skäl att vilja ha den på engelska om man kör telefonen på engelska i övrigt, just eftersom det inte är givet att man kan svenska bara för att man befinner sig i landet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-20 13:33

Testade EasyPay igår i Täby. Det enda som jag tycker var lite knäppt var att man måste knappa in sitt lösenord efter varje skannad pryl. Man kan alltså inte skanna in tre saker, och sedan "betala" med sitt lösenord. Lite omständigt.

Ursprungligen av kenjon:

Testade EasyPay igår i Täby. Det enda som jag tycker var lite knäppt var att man måste knappa in sitt lösenord efter varje skannad pryl. Man kan alltså inte skanna in tre saker, och sedan "betala" med sitt lösenord. Lite omständigt.

Tydligen är det inte alls omständigt, utan omständligt.

1
Bevaka tråden