Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes 10.7 är släppt

Tråden skapades och har fått 32 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-12 21:53

iTunes 10.7 adds support for iOS 6 running on compatible iPhone, iPad, and iPod touch models. This update also adds support for the latest iPod nano and iPod shuffle models.

Apple - iTunes - Download iTunes Now

  • Medlem
  • 2012-09-12 22:50

Lustigt att den inte gick att hitta, varken i iTunesprogrammet eller Appstore. Tack för tipset acke!

Nedladdningarna brukar nog komma ut på webben först när det handlar om timmarna precis efter ett event.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 01:13

Någon som har laddat ner?
Jag är mest intresserad av om ping är borta

Mitt iTunes ser exakt likadant ut som tidigare Vette katten varför.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mitt iTunes ser exakt likadant ut som tidigare Vette katten varför.

För att detta bara är en liten "mellan-uppdatering" för att kunna hantera iOS 6 och de nya enheterna (iPhone 5, nya iPod Nano, nya iPod Touch).

Den helt nya iTunes kommer "late October".

Apple Announces Major iTunes Update Coming Next Month - Mac Rumors

Ursprungligen av Katinka:

Någon som har laddat ner?
Jag är mest intresserad av om ping är borta

Nej, det försvinner 30 september.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Mitt iTunes ser exakt likadant ut som tidigare Vette katten varför.

Det ska det ju göra, 10.7 innehåller bara stöd för iOS 6 och de nya enheterna, inget annat.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2012-09-13 06:54

Den finns i App store som uppdatering nu.

Ursprungligen av MatsOlov:

Den finns i App store som uppdatering nu.

Inte hos mig. Min påstår envist att 10.6.3 är den senaste. Dessutom vägrar både min iPad och iPhone envist att medge att GM av iOS 6 kommit ut.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-13 08:40
Ursprungligen av pmarriott:

Inte hos mig. Min påstår envist att 10.6.3 är den senaste.

Det är samma här, den kommer nog under dagen som programuppdatering.

Ursprungligen av pmarriott:

Inte hos mig. Min påstår envist att 10.6.3 är den senaste. Dessutom vägrar både min iPad och iPhone envist att medge att GM av iOS 6 kommit ut.

GM har väl inte kommit om du inte är utvecklare? 19e tror jag. ( Finns dock på diverse torrentsidor)

Ursprungligen av jurassic579:

GM har väl inte kommit om du inte är utvecklare? 19e tror jag. ( Finns dock på diverse torrentsidor)

GM har kommit. Oavsett om man är utvecklare eller ej.
Däremot får man bara tanka ner den om man är utvecklare. Som jag. Visade sig att man var tvungen att ta ner den manuellt.

Ursprungligen av pmarriott:

GM har kommit. Oavsett om man är utvecklare eller ej.
Däremot får man bara tanka ner den om man är utvecklare. Som jag. Visade sig att man var tvungen att ta ner den manuellt.

Trodde det var exakt vad jag skrev. Ska uttrycka mig tydligare nästa gång.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-13 09:46

Jag får bara upp detta när jag kör software update idag:

Ursprungligen av kainen:

Jag får bara upp detta när jag kör software update idag:

[ATTACH="CONFIG"]34883[/ATTACH]

Samma på en av mina andra Mac:ar.

Ursprungligen av kainen:

Jag får bara upp detta när jag kör software update idag:

[ATTACH="CONFIG"]34883[/ATTACH]

Samma hos mig. Tog ner den manuellt.

Fanns i Software Update här nu på morgonen.

  • Medlem
  • Harestad
  • 2012-09-13 11:19

Brukar de inte släppa nästa "storversion" av iTunes på detta eventet annars? Väntar de in mer hårdvara som skulle avslöjats om alla fått tillgång till nya iTunes redan idag? iPad mini? Spännande oktober!

Ursprungligen av Ree_Tab:

Brukar de inte släppa nästa "storversion" av iTunes på detta eventet annars? Väntar de in mer hårdvara...

Nej, jag tror att det är så enkelt som att den inte är färdig att släppas ännu.

Ursprungligen av Ree_Tab:

iPad mini? Spännande oktober!

Jag tror att en iPad Mini dröjer, om den kommer överhuvudtaget.

Om man studerar priserna så finns det inget utrymme för en iPad Mini i sortimentet.

Nya iPod Touch kostar $299 och $399, och iPad börjar på $399 - var ska man då lägga iPad Mini?

Men det kan förhoppningsvis bli en spännande oktober ändå. Jag hoppas på iMac och MacBook Pro 13 Retina.

  • Medlem
  • 2012-09-13 21:28
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Jag tror att en iPad Mini dröjer, om den kommer överhuvudtaget.

Om man studerar priserna så finns det inget utrymme för en iPad Mini i sortimentet.

Nya iPod Touch kostar $299 och $399, och iPad börjar på $399 - var ska man då lägga iPad Mini?

Men det kan förhoppningsvis bli en spännande oktober ändå. Jag hoppas på iMac och MacBook Pro 13 Retina.

$249 för en iPad Mini.
Att iPod Touch är mindre betyder inte att den måste vara billigare.
Något extra litet kan rentav kosta lite mer.
Det är en feature.

På alla Macar - både på jobbet och hemma. Sedan i morse. Snacka om att Apple har en stooor fuckup i serversystemet för Programuppdatering. :-D. 14 timmar nu!!!

Ursprungligen av Zimmerman:

På alla Macar - både på jobbet och hemma. Sedan i morse. Snacka om att Apple har en stooor fuckup i serversystemet för Programuppdatering. :-D. 14 timmar nu!!!
[ATTACH="CONFIG"]34900[/ATTACH]

Ta den manuellt via länken Acke postade i inlägg #1.

Jo, det är ju gjort så klart, men att Apple har en serverfuckup på ett halvt dygn - kanske är det sedan igår? - är ju uppseendeväckande och...tja...nu efter en event och bossarna har stajlat med iTunes och...huvuden rullar i Cupertino nu.

Ursprungligen av pmarriott:

Ta den manuellt via länken Acke postade i inlägg #1.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-13 22:01
Ursprungligen av Zimmerman:

På alla Macar - både på jobbet och hemma. Sedan i morse. Snacka om att Apple har en stooor fuckup i serversystemet för Programuppdatering. :-D. 14 timmar nu!!!
[ATTACH="CONFIG"]34900[/ATTACH]

Jupp, samma här.

Måste vara febril aktivitet i Cupertino nu.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2012-09-13 22:13

Även jag får samma felmeddelande när jag skall söka efter uppdateringar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-13 22:47

Jag fick det tidigare under dagen, men nu funkar det här.
Även iCloudmailen funkar felfritt from i em.

Som jag nämnde tidigare så brukar ny version kommer upp på sajten direkt efter ett event, men uppdateringen kan dröja. Ibland rätt länge faktiskt. Det skulle kunna vara som så att Appel medvetet dröjer lite med att släppa uppdateringen till den stora massan för att invänta ev rapport om katastrofbuggar.

Bara en spekulation från min sida...

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-15 14:07

Nu lyckades jag äntligen installera iTunes 10.7 på min Air... inte för att det spelar någon roll då jag inte använder programmet här... bara på servern

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2012-09-15 14:12

Ska inte App Store-appen berätta att programvaruuppdateringar finns utan att man behöver kolla manuellt inne i appen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-15 14:59

Jo det gjorde min. Men jag vet inte hur ofta den kollar.

Bevaka tråden