Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vissa mailsvar är röda?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-12 10:04

Hej. Jag tror mitt problem har med 10.8.1 att göra för jag har aldrig tidigare haft problemet.
Vissa mailkunder har jag egna brevlådor, där jag drar inkommande och skickade mail så jag har allt samlat. Problemet är att inkommande mail går inte att dra in i brevlådan. Ett rött + tecken lyser när jag försöker att dra in mailet i brevlådan.
När jag senare vill öppna inkommande mailet så är det borta. Mycket irriterande.
Hur löser jag problemet.
Någon Tack
http://imageshack.us/a/img842/7103/skrmavbild20120912kl095.png

  • Medlem
  • 2012-09-12 10:06

Det som syns på din bild är en konversation med sex mail. Testa att dra ett av mailen till din korg.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-12 10:50

Jovisst. Jag har fått och svarat fem/sex gånger och dragit in alla i brevlådan. Min gissning är den att det röda + vill tala om för mig att alla mail redan ligger i brevlådan och hindrar mig att dra in dem igen som dubletter som skulle irritera än mer.
Jag har märkt när jag svarar på inkommande mail så svarar jag på min egen mailadress. Man gör detta av gammal vana utan att titta efter. Irriterande är det i alla fall.

  • Avstängd
  • Kungsholmen
  • 2012-09-12 15:27

Inga kommentarer, men det stämmer det jag påstår, att jag svarat till min egna mailadress trots att jag svarat på senaste inkomna mail. Man ser i skärmdumpen att vi mailat varandra 6 gånger.
Detta är en sak man aldrig skall råka ut för, men jag gör. Varför kan man ju undra.

  • Medlem
  • 2012-09-12 15:33

Det är inget jag kan se i din skärmdump (att du har mailat dig själv).

  • Medlem
  • 2012-09-12 19:31

Hupp, här har det modererats, ser jag. Mitt förra inlägg kan därför se underligt ut.

1
Bevaka tråden