Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vi kan vänta oss den 12 september

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

CUBEIS! Ärligt, vad händer med din batteritid och hur bra funkar det seriöst med flash videos på din mobil?
Jag tycker det är rätt slabbigt på en kraftfull hemmadator ink. PC faktiskt, fläktarna går varma.
Jag tyckte inte om Apples slogan om att Safari var en fulländad webb upplevelse på iOS, men samtidigt var nog beslutet helt rätt att Apple valde bort flash enda vägen för att få bort skiten.
Siffran sjunker stadigt ner för flash content.

Varför inte lägga ner flashtråden? Det är dött för mobiler, punkt slut.

Så för att summera tråden: är detta vad vi kan förvänta oss den 12:e? Att nya iPhone stödjer flash?

Case closed.

Så vad kan vi förvänta oss?

Telefonen kommer så klart se ut exakt så som vi förväntar oss från alla leaks. Var kan Apple överraska?

Jag hoppas på bra kamera och hade tyckt det vore jättekul med ännu mer seriösa appar för foto och video—tänk fcpx och aperture för iPhone.

Gillar både iPhoto och iMovie för iOS. iPhoto är rätt bra redan. På iMovie skulle jag hemskt gärna se grundläggande färgkorrigering och en tidslinje likt den på fcpx. Men det kanske saknas krut under huven för det...

Ny iLife? Känns som det är dags. Vet inte om de har tid med det, men annars hade de kunnat presentera nya iMacs, iLife och iPhone.

En go överraskning hade varit nya 24" Retina-skärmar. Perfekt för dual monitor setup. 27" blir lite stort där och är även tungrott i hög upplösning.

Men... tyvärr så blir det inget av detta. För då hade vi redan vetat det.<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style><style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 14:17
Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Men... tyvärr så blir det inget av detta. För då hade vi redan vetat det.<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style><style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Säg inte det, det sinar i lagren hos butikerna och vi vet alla vad det brukar betyda...

Ursprungligen av zinned:

Säg inte det, det sinar i lagren hos butikerna och vi vet alla vad det brukar betyda...

Kan vara så men det lär inte annonseras under morgondagens event. Det är Iphones stund i ljuset:)

Ursprungligen av BlackSmp:

Kan vara så men det lär inte annonseras under morgondagens event. Det är Iphones stund i ljuset:)

Men bara "iPhone 5" räcker inte för att fylla ett event. Om Apple ägnar hela eventet till "The new iPhone" och iOS 6, så kommer nog många att bli väldigt besvikna. Nästan allt är känt där. Som upplagt för en lång gäspning.

Not good.

Teasa Mac Pro för 2013? Mja...

iPhone och iPad mini funkar. Fokus på iOS och en helt ny enhet förutom iPhone. Plus nya touches och så...<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style><style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Tänk om dom annonserar ny MacPro - lite bilder och release-datum typ januari. För mig är det hetare än iPhone5 (som jag i.o.f.s. ska köpa).

Ursprungligen av zinned:

Säg inte det, det sinar i lagren hos butikerna och vi vet alla vad det brukar betyda...

Ja, jag syftade mest på okända produkter/överraskningar som nya 24" Retina Cinema LED.

iMacen kommer ju att uppdateras snart. Det är inte omöjligt att detta får några minuter i rampljuset.

Det är svårt för Apple att lansera nya hårdvaruöverraskningar. Nästan allt läcks nu, på ett eller annat sätt.

På mjukvarufronten ser det bättre ut för något oväntat. Där tror jag Apple kan briljera om de vill. Var är Aperture 4? Är mycket nära att gå tillbaka till LR4 igen...

<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Jag tror inte det är rationellt - det går inte att göra seriös foto- och videoprod på en iPhone - inte heller på en iPad...kanske foto på iPad om den är kalibrerad åtminstone :-D.
Man proddar inte seriös video på en iPhone lika lite som man skriver en roman på en iPhone eller layoutar en fet table-book på den. Det har med Homo Sapiens ögon och kropp att göra. Ergonomi, motorik, skärmstorlek.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Jag hoppas på bra kamera och hade tyckt det vore jättekul med ännu mer seriösa appar för foto och video—tänk fcpx och aperture för iPhone.

Ursprungligen av Zimmerman:

Jag tror inte det är rationellt - det går inte att göra seriös foto- och videoprod på en iPhone - inte heller på en iPad...kanske foto på iPad om den är kalibrerad åtminstone

Jag kan försäkra dig om att man kan vara mycket seriös i sin redigering av såväl foto som video på iPhone/iPad. Det handlar ju mer om sinnelag än något annat...

Men eftersom programmen och hårdvaran medför många begränsningar, så kan man självklart inte göra alla typer av jobb på dessa. Tanken är alltså inte att bara jobba med en iPad, utan NÄR man jobbar med den så vill jag att den skall vara så kompetent som möjligt.

Bara det faktum att jag kan köra mina GoPro-filer, och till och med 5Dmk3 ALL-I codec, rakt in i iPaden med Apples kortläsare, tycker jag är coolt.

Glöm heller inte att upplösningen på iPaden är högre än på min 24" Cinema LED på skrivbordet... Materialet ser MYCKET trevligt ut.

Men eftersom jag gärna filmar lite "platt", så skulle jag vilja ha tillgång till kontrast och färgmättnad i iMovie eller fcpx för iOS. Det skulle också hjälpa mycket om jag hade i alla fall två "träcks" så att man fick bättre flyt i redigeringen för cut aways och liknande.

Jag är jättenöjd med programmen som de är, men som sagt: uppåt och framåt.

Jag använder framförallt iPaden för små Shorts på resor och i andra informella sammanhang.

<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Vad spännande! Äntligen kanske man kan bli lite mer aktiv på 99mac igen! Pappaledighet kombinerat med Apple-event + att mitt abb har löpt ut, det kan ju inte bli mycket bättre!;)
Blir dags att överlämna ännu en mobil till sambon.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Men bara "iPhone 5" räcker inte för att fylla ett event. Om Apple ägnar hela eventet till "The new iPhone" och iOS 6, så kommer nog många att bli väldigt besvikna. Nästan allt är känt där. Som upplagt för en lång gäspning.

Not good.

Teasa Mac Pro för 2013? Mja...

iPhone och iPad mini funkar. Fokus på iOS och en helt ny enhet förutom iPhone. Plus nya touches och så...<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style><style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Vi får se i morgon:)

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-11 16:46

iPhone 5 och någon ny iPod låter mest troligt att vi får se i morgon. Macbook Pro 13 med Retina verkar vara på gång(rykte) men det lär nog dröja ett tag till.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-11 18:32
Ursprungligen av joakimo:

iPhone 5 och någon ny iPod låter mest troligt att vi får se i morgon. Macbook Pro 13 med Retina verkar vara på gång(rykte) men det lär nog dröja ett tag till.

Håller med, iPod tror jag uppdateras. MBPR 13" tror jag inte vi ser i år, och den skulle nog få lite större utrymme än att samsas med en iPhone-lansering, det är två för stora saker samtidigt.

iOS6 och möjligen något mer som är kopplat till iOS, tjänst eller liknande.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 17:00

Det är nog ungefär så långt jag tror också (förutom iOS6). Dessutom ML 10.8.2, om de inte väntar en månad med den, tills iMac presenteras.

Hade hoppats på en ny Mac Mini men det blir nog inget av det

  • Medlem
  • Umeå
  • 2012-09-11 18:46

Streamad musiktjänst typ Spotify kanske...

Känner ni till en bra live-stream för eventet i morgon?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Känner ni till en bra live-stream för eventet i morgon?

Inte video. Men engadget är en favorit annars.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-11 23:55
Ursprungligen av barbapappa_86:

Känner ni till en bra live-stream för eventet i morgon?

Feber.se ska sända live, kan nog bli lite spännande.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-12 00:06
Ursprungligen av zappee:

Feber.se ska sända live, kan nog bli lite spännande.

Men de kommer inte att sända video från eventet.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-12 18:44
Ursprungligen av joakimo:

Men de kommer inte att sända video från eventet.

Givetvis inte, det gör ingen

För övrigt så är det bekräftat att iPod Touch och iPod Nano släpper nytt idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-11 22:14

Jag hoppas på en uppryckning av iCloud. Det är ju en produkt där Apple KAN överraska eftersom det ligger helt i mjukvara.

Och ännu har inte iCloud känts som "wow". Det finns utrymme för förbättringar här.

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-09-12 00:26

någon som har en spoliera free länk till eventet? jag vill köra oskuld i år.

Ursprungligen av iMikee:

någon som har en spoliera free länk till eventet? jag vill köra oskuld i år.

Apple September 12th Media Event Spoiler Free Video Stream - Mac Rumors

jag har sagt det å jag säger det igen..

- Unibody Design
- 4 inch 16:9 Retina Display
- Apple A5X / A6 (Quad Core?)
- 1GB DRAM
- 16, 32 & 64 GB Storage
- 4G LTE World Phone
- 802.11n (5Ghz)
- 10 MP iSight Camera (60 fps)
- 2 MP FaceTime Camera
- AirDrop
- Bigger Battery
- Gorilla Glas 2
- New Dock / MagPort / MagSafe

Hade det varit World Wide lansering idag hade jag också sagt "redo med kontokortet"
men nu blir det väll först 21:e men jag lär lätt sitta uppe halva natten med nästa iOS SDK och en uppdaterad Simulator

"Marknaden" är fantastisk; så ett rykte om att Apple eventuellt ska använda en viss teknik lyfter ett bolag då det spekuleras att andra kanske också vill använda tekniken.

Det är därför man har konsulter/PR-agenter som planterar rykten eller själv planterar rykten. Ofta är rykten osanna men påverkar aktiekurser och några kan göra klipp på uppgång och nergång - en uppgång och nergång som man alltså kontrollerar via sanna eller falska rykten. Detta är numera en del av "marknaden".

En av de coolaste tricken var för något år sedan - minns inte tech-firman men dom hade en pressträff om någon teknik - minns inte den heller - och en av "journalisterna" (hyrd agent) frågade plötsligt om ryktena om sammarbetet med Apple var sanna (några sådana rykten fanns inte före denna agent yttrade dessa ord). Tech-firmans VD log klurigt och svarade att han varken kunde bekräfta eller dementera dessa rykten.
Det räckte - tech-firman fick media värt miljoner och nya riskpengar flödade in.

Ursprungligen av Mactastic:

"Marknaden" är fantastisk; så ett rykte om att Apple eventuellt ska använda en viss teknik lyfter ett bolag då det spekuleras att andra kanske också vill använda tekniken.

Bevaka tråden