Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Siris utvecklare hoppar av Apple

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Piteå
  • 2012-09-12 09:03

Känns som en mindre förlust för oss svenskar, dock. Jag undrar om Apple någonsin kommer att stödja svenska med Siri. Det känns som ett rätt litet språk, där en rätt stor ansträngning behöver ligga bakom (förstå svenska ord, grammatik och tal).

Men det är klart -- pessimisten kan ju anse att det här minskar den redan lilla chansen att det ska nå Sverige. Jag tror väl däremot att Apple inte kommer få några större problem med att hitta något ess inom taligenkänning och talsyntes.

Siri är betraktas nog av Apple som en nyckelfunktion. De har nog fler strängar på lyran.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-12 09:42

Teknik som Siri tror jag helt klart är framtiden. Det är "the missing feature" jag känner iPhone har. Dock fungerar Siri idag sådär även på Engelska - speciellt i Sverige. När Siri är 100% lokaliserat och talsyntes + förståelsen gått ett par generationer till kommer det vara klockrent. Om det är 5, 10 eller 20 år bort är en svårare sak att säga.

  • Medlem
  • 2012-09-12 11:25

Är inte detta naturligt? Ett litet företag blir uppköpt av ett större företag - efter ett tag lämnar personerna som fanns i det lilla företaget det stora företaget av olika anledningar - att starta nya företag, de känner sig undanskyfflade, etc.

Apple har tekniken och knappast problem med folk som inte förstår den, så detta lär knappast innebära några förändringar för Siris del.

det behöver inte betyda något dramatiskt bara för att han väljer att lämna Apple . Kanske är han en entreprenör som kände att han inte fick göra det han verkligen brann för .. who knows ..

Detta AVHOPP kan bara betyda en sak. Han RASAR över Apple och planerar att lansera en egen SIRIDÖDARE inom kort.

Det vore skoj att göra ett eget avhopp nån gång men man måste väl vinna på tipset först...

1
Bevaka tråden