Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad vi kan vänta oss den 12 september

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 14:19
Ursprungligen av Mija:

Berätta för oss vilka nya telefoner med Android 4.1 och uppåt som kommer att köra Flash framöver.

An Update on Flash Player and Android « Adobe AIR and Adobe Flash Player Team Blog

Jag lever i nuet och är nöjd med Android 2.3.4, har allt att önska, Android 4.0 och uppåt tillför inget matnyttigt.

Websidorna i nuläget kräver "flash" och jag vill kunna använda dom, är det för mycket begärt Apple ?

Tydligen, och då kan Apple behålla sina telefoner. Svårare än så är inte valet för mig, men svårt att inse för er andra skrattretande.

Det får vara nog nu med Apples "crap" när det gäller flash biten.

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-10 17:37
Ursprungligen av CUBEIS:

Jag lever i nuet och är nöjd med Android 2.3.4, har allt att önska, Android 4.0 och uppåt tillför inget matnyttigt.

Websidorna i nuläget kräver "flash" och jag vill kunna använda dom, är det för mycket begärt Apple ?

Tydligen, och då kan Apple behålla sina telefoner. Svårare än så är inte valet för mig, men svårt att inse för er andra skrattretande.

Det får vara nog nu med Apples "crap" när det gäller flash biten.

Du jämför ju en budgetmobil med 1,5år gammalt OS med en highend-mobil...

Vad är det du inte fattar?
Flash för mobiler är nedlagt!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 18:20
Ursprungligen av CUBEIS:

Jag lever i nuet och är nöjd med Android 2.3.4, har allt att önska, Android 4.0 och uppåt tillför inget matnyttigt.

Websidorna i nuläget kräver "flash" och jag vill kunna använda dom, är det för mycket begärt Apple ?

Tydligen, och då kan Apple behålla sina telefoner. Svårare än så är inte valet för mig, men svårt att inse för er andra skrattretande.

Det får vara nog nu med Apples "crap" när det gäller flash biten.

Jag har inte surfat till en enda webbsida de sista åren, som kräver flash som jag inte kan klara mej utan (som reklam). Svenska Spel och pokersajterna klarar jag mej helt och hållet utan.
Det är ju kul att du är så nöjd med Googles gamla OS, då har de alltså inte tillfört något nytt nyttigt i alla sina uppdateringar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-10 14:49
Ursprungligen av CUBEIS:

Råd & Rön all respekt för dem, men när blev dom mobiltelefon experter.

På vilket sätt skulle min gamla iphone 4 vara bättre än min 3500 kr billigare Sony Ericsson Xperia ARC S också från 2011 ?

Jag har använt båda under en lång period och är kapabel att jämföra dem över en lång tid.

Avgörandet är att "flash" tex ATG PLAY inte funkar på iPhonen det suger fett har jag nu insett. Iphone 4 är också småklumpig och fyrkantig.

Batteritiden är kass på båda telefonerna. Skärmen är visserligen lite skarpare på iPhonen men inte nått jag märker i mitt dagliga användande, däremot märker jag en stor skillnad när jag använder web browsern och surfar eller tittar på klipp på min 4.2 tums skärm jämfört med iphonens 3.5 tums lilla skärm.

Sedan när det kommer till "väta" och garanti anspråk och reklamations anspråk för Apples produkter- behöver jag säga nått - Ruttet.

Hahaha, sluta nu...snälla

Avsaknad av Flash är ett plus, en feature...inte ett minus. Underbart att man slipper skiten.

Lite skarpare skärm men inget du direkt märker? Är du ett troll eller försöker du verkligen uttala dig seriöst? Om du inte märker skillnaden på skärmarna så kan vi ju avsluta denna diskussionen direkt.

För övrigt, allt detta är subjektiva saker. Du tycker si och så, jag tycker annorlunda. I vilket fall som helst så tycker de flesta inte som dig utan iPhone säljer som smör i solen. Det finns anledningar till det och dessa förstår du inte. Dock är det bra att du är nöjd med din telefon och så ska det vara, du bör dock inte föra en argumentation på ett område där du bevisligen inte är tillräckligt påläst.

Ursprungligen av CUBEIS:

Avgörandet är att "flash" tex ATG PLAY inte funkar på iPhonen…

Med de andra åsikterna för tillfället skrinlagda, så måste du ändå tillstå att ingen tjänst som idag ENDAST erbjuder flash, kan bedömas som seriös?

----

Efter snabb research ser jag att de erbjuden er gratisapp. Är inte den bra?

EDIT: såg att det runnit mycket vatten under bron innan jag kom loss och skrev. Känns utagerat. Flash, HP, Samsung... känns väldigt Elvis-Eilert...

<style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style><style id="_clearly_component__css" type="text/css">#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } </style>

Nu när det närmar sig så tror jag nästan att dagens online Dilbert är en kommentar till onsdagens event:)

Jag tror R&Rs test kan återspegla vad vanligt folk tycker (nä, vi som hänger på teknikforum är inte vanligt folk). Det är väl därför som Iphone säljer så bra? Vanligt folk förstår grejjerna.

Tillbaka till ämnet: är det någon som inte tror på ryktena om en lång och ful ny iPhone? Jag är fortfarande skeptisk..

Ursprungligen av Mactastic:

Jag tror R&Rs test kan återspegla vad vanligt folk tycker (nä, vi som hänger på teknikforum är inte vanligt folk). Det är väl därför som Iphone säljer så bra? Vanligt folk förstår grejjerna.

Tillbaka till ämnet: är det någon som inte tror på ryktena om en lång och ful ny iPhone? Jag är fortfarande skeptisk..

Jag tror att iPhone 5 kommer att se ut som ryktena säger. Det har läckt så mycket detaljer om delarna den består av.
Och en ny iPhone är inte ful. Den är per definition alltid vacker. Däremot kan tidigare generationer av iPhone bli fula, iom att en ny, och därmed vackrare, släpps.

Om den nya ser ut som läckorna så är det den vackraste hittils :-). Apple skulle aldrig släppa något fult när det gäller hårdvara - det har dom aldrig gjort och det är en fundamental hederssak för dom. När Apple börjar kränga fula grejer så är allting över - finito.

Tycker ni inte den nya med tvåfärgad baksida är ful? Jag roade mig med att titta igenom läckta bilderna i helgen och kom att tänka på ett saker:

* Det skiljer små detaljer mellan de olika "läckorna"
* Den mekaniska finishen håller inte Apple-klass
* Varför glas uppe och nere på telefonen- den använder ju samma typ av antenn som i 4S (och i den sitter inga antenner innanför skalet)
* Designen känns inte Ive (mikrofon-/högtalarhålen, tvåfärgad)

Jag tror på att den blir längre och att den får en ny dock-kontakt. Däremot är jag osäker på designen och på att de flyttar hörlursuttaget. Det blir ingen NFC den här gången.

Ursprungligen av Mactastic:

Tycker ni inte den nya med tvåfärgad baksida är ful?

Den första iPhone-modellen hade ju precis just det, fast då var det aluminium på baksidan och plast på toppen och botten av telefonen.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Den första iPhone-modellen hade ju precis just det, fast då var det aluminium på baksidan och plast på toppen och botten av telefonen.

Det var bara plast på botten.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 20:34
Ursprungligen av Capeman:

Det var bara plast på botten.

Jag var tvungen att gå och titta, trodde det var bara i toppen, men nej. Konstigt att de satte antennerna där nere, där håller man ju handen. Inget antenns-gate då inte...

Ursprungligen av Joacim Melin:

Den första iPhone-modellen hade ju precis just det, fast då var det aluminium på baksidan och plast på toppen och botten av telefonen.

Ja, och den var ful. Och hade inga "antenna-bands" och då behövs en öppning av plast för anennerna. Bra poäng; det stöder min teori att "glaset" på nya iPhone inte behövs i den läckta designen.

Jag återkommer med ett hundhuvud om 8h om jag har fel

Glaset på baksidan har aldrig "behövts" - det är en design.

Ursprungligen av Mactastic:

Ja, och den var ful. Och hade inga "antenna-bands" och då behövs en öppning av plast för anennerna. Bra poäng; det stöder min teori att "glaset" på nya iPhone inte behövs i den läckta designen.

Jag återkommer med ett hundhuvud om 8h om jag har fel

Ursprungligen av Zimmerman:

Glaset på baksidan har aldrig "behövts" - det är en design.

Det är väl inte riktigt Jonys stil att lägga till något för "designens" skull? Design är ju hur den fungerar enligt honom.
Spännande detta.

Han lade inte till något - han gjorde ett materialval. Något ska ju vara där. Materialval, medborgare. Ska vi ha aluminium? Trä? Inte stål...det stör radion. Plast? Äh, varför inte glas som på framsidan? Balans...symetri...enhetlighet...dubbelmacka. Så gör vi. Klubbat.

Ursprungligen av Mactastic:

Det är väl inte riktigt Jonys stil att lägga till något för "designens" skull? Design är ju hur den fungerar enligt honom.
Spännande detta.

Jag pratar om den "nya" iPhonen som ryktas komma ikväll.

Ja, och jag trodde du sa att 5an kanske inte har glas bak för att det inte är "nödvändigt".

Ursprungligen av Mactastic:

Jag pratar om den "nya" iPhonen som ryktas komma ikväll.

Sedan t.o.m. Adobe lägger ner Flash för mobil så trodde jag att Flash-tugget var över :-D.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 18:13
Ursprungligen av Zimmerman:

Sedan t.o.m. Adobe lägger ner Flash för mobil så trodde jag att Flash-tugget var över :-D.

Tur för er Apple fanatiker då att Adobe hjälpte till att rädda facet det klarade ni inte på egen hand :D, men jag kör fungerande flash hemsidor ett par år till med Android 2.3.4 och Android 4.0 .

Vad gör ni surfar på alla hemsidor utan flash som ni alltid har gjort och hållit masken utåt, och svurit i det tysta för er själva ni är för roliga.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-10 18:24
Ursprungligen av CUBEIS:

Tur för er Apple fanatiker då att Adobe hjälpte till att rädda facet det klarade ni inte på egen hand :D, men jag kör fungerande flash hemsidor ett par år till med Android 2.3.4 och Android 4.0 .

Vad gör ni surfar på alla hemsidor utan flash som ni alltid har gjort och hållit masken utåt, och svurit i det tysta för er själva ni är för roliga.

Det finns inte en enda sida där jag ser att flash skulle tillföra mej något. Inte en enda!
Och det var väl inte Adobe som hjälpte Apple att döda flash, det var ju Apple som såg till att flash försvann från mobilerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 18:32
Ursprungligen av kenjon:

Det finns inte en enda sida där jag ser att flash skulle tillföra mej något. Inte en enda!
Och det var väl inte Adobe som hjälpte Apple att döda flash, det var ju Apple som såg till att flash försvann från mobilerna.

Hahahaha men hemsidorna som använder flash har väl inte försvunnit

Var surfar ni, konstant på Apples hemsida

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-10 20:03
Ursprungligen av CUBEIS:

Tur för er Apple fanatiker då att Adobe hjälpte till att rädda facet det klarade ni inte på egen hand :D, men jag kör fungerande flash hemsidor ett par år till med Android 2.3.4 och Android 4.0 .

Vad gör ni surfar på alla hemsidor utan flash som ni alltid har gjort och hållit masken utåt, och svurit i det tysta för er själva ni är för roliga.

Hjälpte till?
Det var Apple som dödade Flash för mobiler...

Vad är det för sidor med flash som du kör?
Jag har inte en enda gång saknat flash i min iPhone.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-10 21:29
Ursprungligen av CUBEIS:

Tur för er Apple fanatiker då att Adobe hjälpte till att rädda facet det klarade ni inte på egen hand :D, men jag kör fungerande flash hemsidor ett par år till med Android 2.3.4 och Android 4.0 .

Vad gör ni surfar på alla hemsidor utan flash som ni alltid har gjort och hållit masken utåt, och svurit i det tysta för er själva ni är för roliga.

Men ge dig...är det svårt att förstå det som skrivs, hur kan du missa poängen? Flash är skit, inget jag vill ha tillgång till på min smartphone - inte nu, inte någonsin.

Grattis till dig att du är lycklig med skiten, det är bra för dig. Dock är jag oerhört glad över att slippa den prestandakrävande, malwarespridande och framför allt onödiga skiten.

Du är dock humoristisk med all din verklighetsfrånvända argumentation, trollens Funny Bunny i Nordkorea

Jag ger upp, haha! Men riktigt underhållande argument du för fram, CUBEIS! Ser fram emot att visa hur fel du har om ett tag.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2012-09-10 21:09

En enda sida under alla år jag haft iPhone/iPad har jag inte kunnat surfa in på och det var ett hotells hemsida i Thailand.
Men det var bara att ladda hem Agoda och boka genom dom istället

Länge leve flash är död...hurra...hurra...hurra...hurra

Senast redigerat 2012-09-10 21:48
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-10 21:56

Gratis app ?? ATG PLAY . Jag är hästintresserad, halva Sverige spelar väl V75 mmm.. måste väl kunna gå att se loppen i sin smartphone annars är den inte så vidare smart

ATG PLAY funkade inte på min Iphone 4 om det nu var en app. Jag kör hemsidan både för ATG PLAY och lopparkviven på min finfina Sony Xperia Arc S i fyra komma 2 skinande tum, måste upplevas live

Sen att man kan spela med en App på iPhonen är väl en annan femma ?

Pokersiter, svenska spel finns massa ställen som jag flashar runt på

Snart är det dags, When is the next Apple keynote? .

Bevaka tråden