Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

blink(1) det ultimata Mac-tillbehöret

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-12 10:00

Är det bara jag som tänker: 1990-talet och animerade gif:ar?
Det finns allt fler program med syfte att det inte ska finnas något på skärmen som distraherar och samtidigt kommer saker som blingar utanför skärmen.

Eller är det bra jag som är morgonsur

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2012-09-12 10:10
Ursprungligen av Katinka:

Är det bara jag som tänker: 1990-talet och animerade gif:ar?
Det finns allt fler program med syfte att det inte ska finnas något på skärmen som distraherar och samtidigt kommer saker som blingar utanför skärmen.

Eller är det bra jag som är morgonsur

Då är vi två morgonsura nu då Discokänslan har jag lämnat bakom mig var väl 80-90 talet den var på tapeten för min del.

En Mac ska vara stilren och proper om ni frågar mig inte en blinkande julgran.

När jag första gången såg en Xperia X1 och dess i olika kulörer beroende på händelse blinkande 4 lampor blev jag alldeles till mig. Nu tycker jag bara sånt här är vederstyggligt. Om jag fick syn på någon med en sådan där skulle jag känna mig moraliskt skyldig att konfiskera vederbörandes samtliga Apple-produkter.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-12 11:57

Det kan ju hända att det finns användningsområden här som inte är omedelbart uppenbara. För döva t.ex som i ögonvrån vill ha koll på ett viktigt inkommande mail. Kan man inte höra plinget så kan man se det. På en arbetsplats (tja, en redaktion med mycket liv och rörelse) kan den användas på liknande sätt. Det finns säkert massvis med liknande användningsfält som inte bara behöver associera till bling-bling-robotar och 80-tals-gaming-disco-PC...

"Det ultimata Mac-tillbehöret" - Yeah right!

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-12 17:24

Jag har en liknande produkt som är en hel del år gammal, ett stycke aluminium med tre olikfärgade lysdioder monterade, och med en USB-sladd. Kommer inte ihåg vad den heter, ligger i garaget just nu.

  • Medlem
  • Prag
  • 2012-09-12 18:54

Jag hade en liknande antenn till en gammal nokiatelefon. blinkade vid sms och lös lite före och under samtal. Den var också helt ultimat

1
Bevaka tråden