Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport express frågor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Skulle vilja få nätverk i vår hemmabio reciever, som endast klarar trådat nätverk. Har funderat på dra sladd men då det inte riktigt går att lösa snyggt har jag börjat fundera på en annan lösning.

Som jag har förstått det ska det gå med en airport express att ansluta i klient mode och därmed kunna använda nätverksuttaget på den för att dela ut nätverket trådat från den? Min fråga är då om det även fungerar med de lite äldre airport express, de som bara har ett nätverksuttag. Eller är det så att det kräver den senaste versionen som har två stycken uttag?

Det ska fungera även med den äldre modellen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 10:38

En variant också är att köra över elnätet med sk power plugs/home plugs.

power plug > Sök | Kjell.com

Funderade på den lösningen men tänkte att om jag får samma funktion med en äldre express kanske man kunde hitta en sådan begagnad för ungefär samma peng/billigare och då få AirPlay funktionen på köpet. Finns det någon annan nackdel med att ansluta en express till ett befintligt trådlöst nätverk och dra sladd från den till min reciever för att ge nätverk?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 16:31

Sämre prestanda, kabel är alltid bättre. Men om det betyder något för dej är väl tvivelaktigt. En del har fått hack i ljudet (drop-outs) och det är ju inte så kul...

Som sagts tidigare så är kabel alltid bättre när det gäller prestanda.
Kör du trådlöst tänk på att ansluta den som klient och inte för att förlänga det befintliga nätet för att få bästa prestandan.

Prestanda är i detta fallet ganska oviktigt för mig, då det mest handlar om att jag vill kunna använda fjärkontrol appen m.m till recievern. Har redan en apple tv2 kopplad till den som kör på det trådlösa som fungerar förvånandsvärt bra. Tänkte mest att om jag för samma peng kan få airplay på köpet hade det varit en bonus. Är inte helt 100% nöjd med airplay i xbmc och då hade jag sluppit momentet att boota om atv då jag ska strömma musik.

Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden