Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Backup av Time Machine till offlinebackup

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man kopiera en Time Machine-image till en annan disk och sen använda den för återställning?

Jag kör Time Machine till min NAS, övrigt innehåll på min NAS backas till Diino.
Tänkte skicka med Time Machine-imagen. Kommer den kunna användas vid eventuell nerladdning?

Sen tänkte jag på att TM-backupen med alla sina versioner kanske är onödigt stor för offlinebackup, kanske vore smartare o köra en Carbon Copy Cloner eller liknande?

Fick bli CCC till NAS o sen till Diino. Allt schemalagt.
CCC-imagen blev vara hälften så stor som TM-imagen, dessutom kan det ju va bra med två olika backuper.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 16:55

Att tänka på är att CCC är en ögonblicksbackup, medans TM är mer "versionshantering", man kan gå tillbaka i tiden och se hur det såg ut då. Därför blir ju den större.

Ursprungligen av kenjon:

Att tänka på är att CCC är en ögonblicksbackup, medans TM är mer "versionshantering", man kan gå tillbaka i tiden och se hur det såg ut då. Därför blir ju den större.

Ja precis.
Jag kör alltså både TM och CCC till min NAS, men det är bara CCC-imagen jag sparar offline. Känns hyfsat säkert.

1
Bevaka tråden