Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Microsoft kopierar Apples Genius

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är inte detta MS Answer Desk som Apple precis kopierat från MS/Dell m.fl. (http://www.macuser.co.uk/6718-apple-launches-...)? Diskuteras på forumet någonstans, kanske till och med finns en artikel om det.

Hittar inte den Genius-liknande killen på MS sida, någon som har en länk?

Ursprungligen av keptang:

Är inte detta MS Answer Desk som Apple precis kopierat från MS/Dell m.fl. (Apple launches online Genius Bar | MacUser Diskuteras på forumet någonstans, kanske till och med finns en artikel om det.

Hittar inte den Genius-liknande killen på MS sida, någon som har en länk?

Artikeln är uppdaterad med länk!

Mvh,

Jocke

  • Medlem
  • International user
  • 2012-09-10 10:48

Apple får väl stämma dom också. Som allt annat som dom tycker dom var först på..

Egentligen ingen nyhet. Det skrevs för ett år sedan om en ny Microsoft-butik som var granne med en Apple-butik inne i ett köpcentrum i USA och Microsoft hade samma tröjfärg då med.

Blått är den färg som flest människor gillar har jag läst någonstans så det kanske blir så här per automatik.

Ibland undrar man om artiklarna är sarkastiskt skrivna för att belysa Apples benägenhet att se allt som andra företag gör likadant som kopiering.

Jag ser en vanlig arbetare iklädd sin uniform likt i princip alla andra stora kedjor. Det är bara Apple som lyckats göra en grej av att deras anställda kan sina produkter, något som man tar för givet.

Jag säger som ovan, blå är en härlig färg som är skön att titta på. Mer än så är det inte.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-11 12:19
Ursprungligen av Mattias Rådström:

Det är bara Apple som lyckats göra en grej av att deras anställda kan sina produkter, något som man tar för givet.

Fast handen på hjärtat, hur många butiker finns det inte där de anställda inte har en susning om vad det egentligen säljer? (El-giganten, expert, mfl sådanna stora butiker.) Går du in där är det bäst för dig att du vet vad du ska ha innan du sätter en fot inne i butiken.

Då är det himla smart att pusha på att "Vi kan vad vi säljer... fråga oss vad som helst"

Ursprungligen av kainen:

Fast handen på hjärtat, hur många butiker finns det inte där de anställda inte har en susning om vad det egentligen säljer? (El-giganten, expert, mfl sådanna stora butiker.) Går du in där är det bäst för dig att du vet vad du ska ha innan du sätter en fot inne i butiken.

Då är det himla smart att pusha på att "Vi kan vad vi säljer... fråga oss vad som helst"

Absolut! Men med tanke på Apples smala utbud av produkter och tjänster, hur svårt kan det vara?

Apple saluför 3st mobiltelefoner.
Elgiganten har 5st telefoner av märket LG, en av de minsta i androidrymden.

Jag tycker att de som står i en vanlig butik sköter sig helt ok med tanke på vad de har att sälja. Jag är ju förstås en sådan som forskar själv men för vanliga dödliga så är de fullt tillräckliga.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2012-09-11 12:15

Jo.... blå ska enligt psykologerna ge en lugnande effekt och öka köplusten/förtroendet hos butiken/företaget

Men bildgoogla microsoft store så ser det ut som personalen har fyra färger på tröjorna, som motsvarar färgerna i MS-loggan, varav blå är en.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-11 15:35
Ursprungligen av mendezzz:

Men bildgoogla microsoft store så ser det ut som personalen har fyra färger på tröjorna, som motsvarar färgerna i MS-loggan, varav blå är en.

Helt rätt.

1
Bevaka tråden