Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommer du att köa till apple store?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Lidingö
  • 2012-09-10 09:08

Som rubriken lyder så undrar jag om ni tänker att köa till nya Apple Store i Täby Centrum?

Jag köar inte till någon butik.

Har aldrig hänt, kommer aldrig hända.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-10 09:13

Och varför skulle man vilja göra det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-11 06:19
Ursprungligen av pesc:

Och varför skulle man vilja göra det?

Som sagt var, få en t-shirt och äran. Verkar ju hur kul som helst när man kollar filmer på youtube. Tydligen så kommer täby centrum dessutom ha nattöppet så man får köra precis utanför hela natten om man vill, det kan bli skoj.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2012-09-10 09:35

Kommer nog troligtvis göra det Mest för att det är skojj att vara bland de första in i Sveriges första Apple Store!

Får inte dem första en t-shirt? Hade nog tänkt geeka mig lite och köa till butiken i Malmö iaf

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-10 17:02

Öhhhhh va! Köa inte troligt!

Nej jag kommer absolut inte köa för att gå in i en butik, men kommer absolut besöka den

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-11 08:50

Jag skulle känna mig lite dum i en T-shirt som säger "jag har stått och köat i flera timmar mitt i natten för detta plagg".

Å andra sidan så vägrar jag konsekvent att ha plagg med text eller varumärken. Varför ska jag BETALA för att sprida kommersiella budskap? För att jag saknar egen identitet och måste ha någon annans?

/Undertecknat: Grinig gubbe på 48 höstar

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 08:56
Ursprungligen av pesc:

Jag skulle känna mig lite dum i en T-shirt som säger "jag har stått och köat i flera timmar mitt i natten för detta plagg".

Å andra sidan så vägrar jag konsekvent att ha plagg med text eller varumärken. Varför ska jag BETALA för att sprida kommersiella budskap? För att jag saknar egen identitet och måste ha någon annans?

/Undertecknat: Grinig gubbe på 48 höstar

Då måste jag ställa en fråga...går du omkring naken?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2012-09-11 10:15
Ursprungligen av pesc:

Nej det säljs fortfarande kläder utan synlig text på. Om jag skulle ha en jacka där det står ADIDAS på ryggen skulle jag känna mig såld.

Ok, det var inte vad du skrev utan det var följande :

Ursprungligen av pesc:

Å andra sidan så vägrar jag konsekvent att ha plagg med text eller varumärken.

Alltså utan text eller varumärken helt och hållet. Men ok, nu vet jag vad du menade. Personligen tycker jag det är estetiskt riktigt fult med stora blaffor över kläderna, fulla av märkesuttryck. Ett litet subtilt märke på en tröja eller annat plagg tycker jag är mycket snyggare. Om du skulle vara modeintresserad så är det nog svårt för dig att hitta plagg som helt saknar märken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-11 09:19

Nej det säljs fortfarande kläder utan synlig text på. Om jag skulle ha en jacka där det står ADIDAS på ryggen skulle jag känna mig såld.

Ursprungligen av pesc:

Nej det säljs fortfarande kläder utan synlig text på. Om jag skulle ha en jacka där det står ADIDAS på ryggen skulle jag känna mig såld.

Hmmm. Kör du bil? Har du mejslat bort emblemen? Knackat till plåten så man inte kan se vad det är för märke/modell? Rentav maskerat den?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2012-09-11 10:48

Ibland sprättar jag.

En Apple-T-shirt skulle jag nog inte vilja bära. En som det stod SINTRAN på däremot...

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-11 12:14

Köa, nej... besöka ja.

Kommer gå ner en halvtimma efter öppning och se om det är meningsfullt att vänta för att få komma in.
Annars tar jag det en annan dag.

  • Medlem
  • 2012-09-11 17:04

Låter vettarna springa och köpa de första exemplaren. Om ett tag när apple har fixat batteri/batteritid, antenn, buggar eller något annat skit kan man i lugn och ro köpa.

  • Medlem
  • Täby
  • 2012-09-11 17:59
Ursprungligen av per s:

Låter vettarna springa och köpa de första exemplaren. Om ett tag när apple har fixat batteri/batteritid, antenn, buggar eller något annat skit kan man i lugn och ro köpa.

Den här tråden handlar inte om att köa efter nya iPhone eller någon annan produkt. Endast om att köa till öppningen av den första Apple butiken i Sverige.

Jag bjuppar på tischor till dem som tänkt köa men väljer att låta bli.

Skön Steve Ballmer-nivå på vansinnigheterna. Riktigt stört är vad det är.

Förtjänar ta mig tusan två giffar.

Eskimo: jag gillar Max Headroom-referensen på bild nummer två.

Alltså på riktigt. Vart fan är samhället på väg?
Man står och KÖAR för att komma in i en jävla butik för att köpa saker som man tror skall göra ens liv mer värdefullt...
Jag skyller på jänkarna. Det var de som drog igång det här med överkonsumtion.

Ursprungligen av PeeMaN:

Alltså på riktigt. Vart fan är samhället på väg?
Man står och KÖAR för att komma in i en jävla butik för att köpa saker som man tror skall göra ens liv mer värdefullt...
Jag skyller på jänkarna. Det var de som drog igång det här med överkonsumtion.

Jag har besökt Apples butiker i Palo Alto och i London och har vid båda tillfällena blivit rätt imponerad av hur fräscha butikerna är. Inte en sliten yta nånstans, inte ett dammkorn. Personalen är vänlig och inte påträngande och man känner att man kan hänga där rätt länge och ta tid på sig när man vill kolla på grejerna. Att jämföra med valfri butik för mobiltelefoner eller hemelektroniklada där personalen nästan överfaller dig och man får be dem gå därifrån så man får titta i lugn och ro.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Jag har besökt Apples butiker i Palo Alto och i London och har vid båda tillfällena blivit rätt imponerad av hur fräscha butikerna är. Inte en sliten yta nånstans, inte ett dammkorn. Personalen är vänlig och inte påträngande och man känner att man kan hänga där rätt länge och ta tid på sig när man vill kolla på grejerna. Att jämföra med valfri butik för mobiltelefoner eller hemelektroniklada där personalen nästan överfaller dig och man får be dem gå därifrån så man får titta i lugn och ro.

Vad är din poäng?
Egentligen är det inget speciellt med en Apple-store alls. Den handlar om exakt samma sak som alla andra affärer, att få dig att spendera pengar....

Ursprungligen av PeeMaN:

Vad är din poäng?
Egentligen är det inget speciellt med en Apple-store alls. Den handlar om exakt samma sak som alla andra affärer, att få dig att spendera pengar....

Ska man handla något från Apple ska man gå dit man får bäst service. Sen om man gör det på öppningsdagen eller tre dagar senare spelar givetvis mindre roll. Jag kommer nog att gå till Apple Store eller Digital Inn i samma centrum när jag ska handla. Servicen i den senare butiken är riktigt bra.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Ska man handla något från Apple ska man gå dit man får bäst service. Sen om man gör det på öppningsdagen eller tre dagar senare spelar givetvis mindre roll. Jag kommer nog att gå till Apple Store eller Digital Inn i samma centrum när jag ska handla. Servicen i den senare butiken är riktigt bra.

Jag förstår fortarande inte din poäng. Applestore handlar precis som OnOff eller Siba om att sälja så mycket som möjligt. Sen att man gör det med en yta för att man ska tro att man är lite finare än Hillbilly som åker till JnR och handlar är en annan sak. Garantimässigt är det ju samma sak ändå, det är ju Apples garantivillkor oavsett vart man köper.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2012-09-11 18:20

Jag måste säga att de öppningar av Apple-butiker jag sett videos från ser rätt löjliga ut. Enbart grejen med applåder skulle få mig att inte köa till premiären.

Ursprungligen av joakimo:

Jag måste säga att de öppningar av Apple-butiker jag sett videos från ser rätt löjliga ut. Enbart grejen med applåder skulle få mig att inte köa till premiären.

Apropå applåder... När fan satte folk igång att applådera efter det att de sett en film på bio?

Ursprungligen av PeeMaN:

Apropå applåder... När fan satte folk igång att applådera efter det att de sett en film på bio?

Är filmen bra kan man gott applådera lite. En liten charterapplåd sådär. Är den usel reser man sig och går det ögonblick eftertexterna börjar rulla.

Ursprungligen av Joacim Melin:

Är filmen bra kan man gott applådera lite. En liten charterapplåd sådär. Är den usel reser man sig och går det ögonblick eftertexterna börjar rulla.

För vem applåderar man, det är ju den stora frågan...
Maskinisten som gjort ett sånt bra jobb med att byta filmrullar?

Ursprungligen av PeeMaN:

För vem applåderar man, det är ju den stora frågan...
Maskinisten som gjort ett sånt bra jobb med att byta filmrullar?

Ack om det vore så väl... Idag är det 99% digitalt.
Endast entusiaster som jag byte rulle nu för tiden,
och då i Filmstudions regi. Ordinarie visningar är digitala.

/martin
Biografmaskinist.

Bevaka tråden